۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۸۲۶۹۵
معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه شیراز:

علم و حلم شاگردان امام صادق دشمن را به شکست وادار کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز قرآنی شرق گفت: امام صادق با درایت و شاگردانی با بار علمی بالا که آمادگی پاسخ گویی به سوالات همه فرق و مذاهب را با حلم و بردباری داشتند، را تربیت کردند و حکومت ظالم بنی عباس را با علم و صبر بردباری به زانو در آوردند.
امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار رسا در شیراز، حجت الاسلام مهدی آدینه، معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه شیراز، امروز در یادواره 130شهید روستایی شرق شیراز همزمان با شهادت مظلومانه رییس مکتب شیعه امام جعفر صادق(ع) گفت: راه امام و شهدا همان راه اهل بیت(ع) است و ما شیعیان واقعی مکتب جعفری باید فرهنگ شهادت را در خانواده و جامعه خود فراگیر کنیم.

 

معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه شیراز اظهار داشت: ما شیعیان باید علم و معرفت خود را نسبت به دین مبین اسلام و فرهنگ اسلامی قرآنی تقویت کرده و با تکیه بر ائمه معصومین(ع) دشمنان به خصوص وهابیت از راه علمی و پژوهشی حقانیت امیرمؤمنان(ع) و اولاد آن بزرگوار را به این گونه فرقه‌های منحرف ثابت کنیم.


وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه امام صادق(ع) رییس مکتب شیعه، عصر امام صادق(ع) را عصری بحرانی همراه با خفقان شدید برشمرد و ابراز داشت: امام صادق با درایت و شاگردانی با بار علمی بالا که آمادگی پاسخ گویی به سوالات همه فرق و مذاهب را با حلم و بردباری داشتند، را تربیت کردند و حکومت ظالم بنی عباس را با علم و صبر بردباری به زانو در آوردند.

 

حجت الاسلام آدینه همچنین با اشاره به شاگران برجسته امام صادق(ع)، تصریح کرد: جناب محقق نیز در کتاب خود به نام معتبر مى‏نویسد«نزدیک به چهار هزار نفر از وى روایت کرده‏اند و در اثر تعلیم آن حضرت عده زیادى از فقهاى برجسته پدید آمدند. کسانى مانند زرارة بن اعین و برادرانش بکیر و حمران و جمیل بن صالح و جمیل بن دراج و محمد بن مسلم و برید بن معاویه و هشام بن حکم و ابو بصیر و عبید الله و محمد و عمران و عبد الله بن سنان و ابو الصباح کنانى و بسیارى دیگر از بزرگان دانشمند در زمره شاگردان او بودند.»


وی در پایان مراسم از پایگاه‌های بسیج روستایی و مردم غیور و شهید پرور شرق شیراز از تلاش آنان در اقامه عزاداری و برگزاری یادواره شهدا قدردانی کرد./918/پ202/س

ارسال نظرات