۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۳
کد خبر: ۱۸۳۱۸۲
کارشناس و پژوهشگر حوزوی:

دنیادوستی مانع تأثیرگذاری محبت اهل‌بیت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و پژوهشگر حوزوی با بیان این‌که در دل انسان تنها جایگاه یک محبت است، گفت: محبت به دنیا و محبت به اهل‌بیت(ع) در یک دل جای نمی‌گیرد، انسان اگر قیامت را فراموش کرد و اهل‌بیت(ع) را از یاد برد دنیا در دل او جای می‌گیرد.
دنیادوستی مانع تأثیرگذاری محبت اهل‌بیت می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام شرکت، کارشناس و پژوهشگر حوزوی، جمعه شب در حسینیه امام صادق(ع) گفت: ولایتی بودن و حسینی بودن تنها با ادعا کارساز نیست، از نظر قرآن ولایتی بودن به سن و سال و سواد داشتن و نداشتن نیست، از نظر قرآن فردی علوی و ولایتی است که یکی از آن شرایط داشتن محبت اهل‌بیت(ع) است.

کارشناس و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره مبارکه شوری می‌فرماید هر پیامبری که برای مردم زحمت کشید، از مردم هیچ مزدی نخواستد، مگر وجود مبارک پیامبر(ص) که از مردم درخواست مزد و پاداش می‌کند.

وی با اشاره به این‌که دوست داشتن اهل‌بیت(ع) پاداش مزد و زحمت‌های پیامبر(ص) است، ابراز کرد: اگر محبت واقعی در دل انسان آمد، انسان به سعادت دنیا و آخرت می‌رسد، این محبت خود انسان را عزیز می‌کند.

حجت‌الاسلام شرکت بیان کرد: انسان به دنبال فایده است و فایده محبت اهل‌بیت(ع) این است که انسان را از عالم ظلمات به نور هدایت می‌کند، وارد شدن به صراط مستقیم به وسیله محبت اهل‌بیت(ع) ممکن می‌شود.

وی ادامه داد: محبت اهل‌بیت(ع) غذای ارزشمندی است که اگر وارد جان انسان شد، انسان به سعادت می‌رسد، شیطان زمانی که ببیند ما محبت به اهل‌بیت(ع) داریم، انسان را وسوسه می‌کند و او را از عمل باز می‌دارد.

کارشناس و پژوهشگر حوزوی با تأکید بر این‌که محبت اهل‌بیت(ع) در وجود انسان‌ها امانت است، اظهار کرد: این محبت با دو خطر رو به رو است و باید این محبت را تا آخر حفظ کنیم و این دو خطر گناه روی گناه و محبت به دنیا است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، به بیان ترجمه این آیه پرداخت و اظهار کرد: هنگامی که انسان پشت سر هم گناه کرد، این گناه انسان را فرامی‌گیرد تا جایی که به تکذیب آیات الهی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام شرکت اظهار کرد: اگر ما اهل‌بیت(ع) را دوست داریم، اجازه نداریم هر کاری را انجام بدهیم، هر چیزی را ببینیم و هر چیزی را بشنویم، باید خود را حفظ کنیم تا دچار معصیت نشویم.

وی دل انسان را تنها جایگاه یک محبت برشمرد و افزود: محبت به دنیا و محبت به اهل‌بیت(ع) در یک دل جای نمی‌گیرد، انسان اگر قیامت را فراموش کرد و اهل‌بیت(ع) را  از یاد برد دنیا در دل او جای می‌گیرد.

کارشناس و پژوهشگر حوزوی گفت: باید محبت به دنیا کنار رود تا محبت اهل‌بیت(ع) در وجود انسان بیاید، منظور از دنیا استفاده از امکانات نیست، کسی که تنها به دنیا نگاه کند، کور می‌شود اما فردی که از دنیا به عنوان وسیله استفاده کند، به خوشبختی می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که دنیا بهترین وسیله برای ساختن آخرت است، ادامه داد: اگر مال و قدرت و به طور کل دنیا هدف انسان شد، انسان زمین می‌خورد و از آخرت بازمی‌ماند و در نهایت سعادتمند نمی‌شود.

حجت‌الاسلام شرکت ادامه داد: علما و دانشمندان با زحمت و تلاش بسیاری مکتب اهل‌بیت(ع) را به ما رساندند، شرط دیگر ولایتی و اهل‌بیتی بودن معرفت است و از همه مهم‌تر اطاعت و تسلیم در برابر آنان است که حضرت عباس(ع) الگو و نمونه آن بود./914/پ202/ی

ارسال نظرات