۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۸۳۲۷۸

مشارکت حوزه های علمیه مراغه در طرح‌های اخلاقی و تربیتی

خبرگزاری رسا ـ اساتید و طلاب حوزه های علمیه شهر مراغه در اجرای طرح‌های اخلاقی، تهذیبی و تربیتی مدارس آموزش و پرورش مشارکت خواهند داشت.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست مشترک معاونت پرورشی آموزش و پرورش، مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران و مسؤولان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه امروز با هدف بررسی راهکارهای بهره مندی از ظرفیت‌های تبلیغی مدارس علمیه در این شهر برگزار شد.


این جلسه که با هدف برنامه ریزی جهت اقامه نماز جماعت در مدارس و گفتمان‌های دینی در مدارس تشکیل شده بود با هر یک از مدیران ادارات تبلیغات اسلامی، حوزه های علمیه و معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش به ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود در این خصوص پرداختند.


بنابر این گزارش، در این جلسه مقرر شد کمیته ای متشکل از نمایندگان این سه نهاد جهت اعزام طلاب برای اقامه نماز جماعت مدارس راهنمایی و دبیرستان تشکیل شود و روحانیان معمم حوزه های علمیه در اجرای طرح‌های اخلاقی، تهذیبی و تربیتی دانش آموزان مشارکت فعال داشته باشند.


همچنین مقرر شد؛ جهت تاثیرگذاری بیشتر جلسات گفتمان‌های دینی ویژه دانش‌آموزان، جلساتی نیز برای خانواده های دانش آموزان برگزار شود که هماهنگی گفتمان‌ها با اداره آموزش و پرورش و اعزام استاد بر عهده اداره تبلیغات اسلامی خواهد بود.


گفتنی است، هم اکنون سه مدرسه علمیه برادران با عناوین حضرت امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع) و یک مدرسه علمیه خواهران با نام حضرت فاطمه الزهرا(س) در مراغه فعالیت دارند که این شهرستان تاریخی یکی از مراکز حوزوی استان آذربایجان‌شرقی محسوب می شود.


طلاب و اساتید مدارس علمیه مراغه در طول سالیان متمادی با نظارت حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان شرقی در خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه فعالیت گسترده‌ای در عرصه‌های تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و تربیتی داشته اند./935/پ203/ب

ارسال نظرات