۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۸۳۳۳۰

آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه کاشان با شعار جهاد علمی و بصیرت سیاسی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کاشان گفت: سال تحصیلی جدید امسال حوزه های علمیه منطقه کاشان با شعار سال تحصیلی، جهاد علمی و بصیرت سیاسی آغاز می شود.
آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه کاشان با شعار جهاد علمی و بصیرت سیاسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رضا محمدنظری، مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان، امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه منطقه کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان، با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و تقارن این روز با آغاز سال جدید حوزوی در کشور اظهار داشت: حوزه های علمیه منطقه کاشان در سال تحصیلی جدید با رویکرد جهاد علمی و بصیرت سیاسی به دنبال تحولی بزرگ و فراگیر در حوزه های علمیه است.

 

 وی رقم زدن جهاد علمی و تحقق توصیه علما مبنی بر جدی ‌گرفتن دروس، ارزیابی دقیق و تحقیقی را در تحقق شعار علمی و بصیرت سیاسی حائز اهمیت دانست و گفت: برای تحقق این امر بیشتر حوزه های علمیه کشور سال تحصیلی جدید را از مدتها قبل آغازکرده اند.

 

حجت الاسلام محمد نظری، افزایش ساعات دروس از 45 دقیقه به یک ساعت برای افزایش ارزیابی کلاسها و اتمام به موقع دروس، ارزیابی تحصیلی در نظام تحصیلی و تهیه امکانات را از جمله برنامه های تبیین شده برای تحقق شعار جهاد علمی و بصیرت سیاسی در سال تحصیلی جدید اعلام کرد.  

 

به گفته وی،  شعار جهاد علمی و بصیرت سیاسی در صدر برنامه های حوزه های علمیه منطقه کاشان قرار گرفته است و برنامه های تحقق این شعار به زودی اعلام خواهدشد.

 

مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان‌ در ادامه از ساماندهی حوزه های علمیه منطقه کاشان خبر داد و افزود: در این ساماندهی تمامی ارزش‌ها و نیازها، براساس سلایق احصاء می شود تا  فعالیت های حوزه های علمیه علاوه بر علم محوری، تحصیل محوری و بصیرت محوری تمامی مسائل با یکدیگر و با هم دیده باشد.

 

حجت الاسلام نظری ‌یادآور شد: جزوه ای تهیه و در اختیار مدیران قرار گرفته است تا براساس آن همه امور از مراسم صبحگاهی تا نیایش های شبانه، کلاس ها و مطالعه، ارزیابی، مسائل اخلاقی و ...  ساماندهی شود تا انسانهای معتدل، خوش سیما، خوش اخلاق و با کمال در حوزه های علمیه تربیت شوند.

 

وی، عدم توجه به هریک از موارد ذکر شده را زیان بار خواند و اذعان داشت: حوزه های علمیه به دنبال طلبه های دانشمند، پاک‌طینت، پاک‌دل، بصیر و هوشیار و تیز بین در صحنه و با کمال و خدمتگزار است.

 

مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان‌،  ارتقای حوزه های علمیه منطقه کاشان در حد حوزه های علمیه استانی را برای شهرستان کاشان مهم دانست و گفت: به برکت حضور آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، امکانات فراوان و برنامه ریزی های مختلفی در حوزه های علمیه منطقه کاشان انجام گرفته تا روح تازه ای در کالبد حوزه های این منطقه دمیده شود.

 

حجت الاسلام نظری، برگزاری آیین سال تحصیلی 92-93 حوزه های علمیه منطقه کاشان در محل مصلی بقیه الله الاعظم کاشان و همزمانی ‌آن با میلاد حضرت معصومه(س) یک اتفاق مبارک دانست و با تجلیل از زحمات آیت الله نمازی نماینده ولی‌‌فقیه و امام جمعه کاشان در احداث این پروژه عظیم اذعان داشت: نداشتن مصلی در خور شأن کاشان، یکی از دغدقه ای مردم این شهرستان بود که با احداث این پروژه به عنوان قطب بزرگ فرهنگی کاشان مشکل محل برگزاری آیین های بزرگ ملی و مذهبی در کاشان مرتفع شده است.

 

مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان‌ در ادامه، مقدم طلاب جدید الورود را تبریک و خیر مقدم گفت و یادآورشد: شما طلاب جوان در شرایطی تحصیلات حوزوی خود را آغاز کرده اید که همه امکانات برای رشد همه جانبه شما فراهم شده است تا حوزه های علمیه افکار نورانی شما را به لحاظ معنوی سیراب کند.

 

گفتنی است، آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه شهرستان کاشان  همزمان با سراسر کشور امروز  با اجتماع بزرگ  علماء، مدرسان و طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان و  با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در مصلی بزرگ بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان برگزار شد./939/پ202/ع

 

ارسال نظرات