۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۸۳۴۲۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اقتدار شیعه در دنیا عصبانیت دشمنان را در پی داشته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که توطئه‌های دشمنان برای جلوگیری از گسترش اسلام ناب در دنیا هر روز با شیوه های جدیدی دنبال می‌شود، گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع از جهانی شدن اسلام ناب در جهان شود.
حجت الاسلام والمسلمين رضا رمضاني مدير مرکز اسلامي هامبورگ و عضو مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی گیلانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، خاطرنشان کرد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند، تشکیل و هویت شیعه از زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) تکوین پیدا کرده است.

 

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ تصریح کرد: تصور غلط دیگری مذهب شیعه را ساخته ایرانی‌ها معرفی می کند که این اندیشه مستند تاریخی ندارد و برخلاف مستندات اسلامی و بیانات پیامبر اکرم(ص) است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با بیان این که واژه شیعه 40 بار از زبان پیامبر اکرم(ص) نقل شده است، گفت: تکوین و وجود شیعه از زمان پیامبر اکرم(ص) شکل گرفته است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به فراهم آمدن شرایط مناسب برای ترویج اسلام ناب در زمان امام صادق(ع)، اظهار داشت: به علت شرایط جغرافیایی و اجتماعی آن زمان، بستری به وجود آمد که امام صادق(ع) توانست فرهنگ ناب اسلام را تبیین کند.

 

وی با بیان این که معارف عظیمی در حوزه های مرتبط با عقاید، احکام، اخلاق و فقه به معنای عام از امام صادق(ع) به دنیای اسلام رسیده است، گفت: چون امام صادق شاگردان و راویان فراوانی داشتند، مجموعه ای از معارف شیعه در زمان ایشان تدوین شده و به فقه جعفری مشهور شده است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر روایات تا زمان امام حسن عسکری(ع) 70 هزار روایت باشد، 37 هزار روایت از امام صادق(ع) است.

 

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با بیان این که امروز اسلام ناب در جهان گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: علیرغم همه توطئه افکنی های دشمنان شریعت محمدی در میان ملت های دنیا از قرب و جایگاه والایی برخور دار است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به این که توطئه های دشمنان برای جلوگیری از گسترش اسلام ناب در دنیا هر روز با شیوه های جدیدی دنبال می شود، تصریح کرد: هیچ قدرتی نمی تواند مانع از جهانی شدن اسلام ناب در جهان شود.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در تاریخ اسلام همواره گروه‌هایی برای جلوگیری از نشر اسلام حقیقی و ناب تلاش کردند، ادامه داد: ایستادگی‌ها و از خودگذشتگی‌های بزرگان دینی و فقهای اسلام به ویژه ائمه معصومین(ع) مانع از تحقق اهداف شیطانی دشمنان شد.

 

وی با اشاره به این که امروز شیعه در دنیا عزت و عظمت بالایی دارد، افزود: این جایگاه بسیار رفیع عصبانیت دشمنان اسلام ناب شیعی را در پی داشته و آنها را به توطئه افکنی وا داشته است./950/ت302/ی

ارسال نظرات