۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۸۳۴۹۰

گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور با سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسن خمینی و با حضور حدود 750 نفر از ائمه جمعه کشور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور صبح امروز دوشنبه هجدهم شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و با حضور حدود 750 نفر از ائمه جمعه کشور در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) با بیان این‌که ما از امام خمینی(ره) چندان موعظه زبانی نمی‌شنیدیم، گفت: خوب بودن را لازم نبود که از امام(ره) بشنوید بلکه کافی بود که در حوزه اشراق او قرار بگیرید.

وی با تأکید بر این‌که ترویج اندیشه امام(ره) باید با زبان و رفتار باشد، موعظه را لازمه، حکمت یا به تعبیری سبب اصلی نمازجمعه دانست و ابراز داشت: شرط موعظه این است که دل‌هایمان را صاف کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خمینی عدم تناسب بین آموخته‌ها و انتظارات را مشکل ساختار تحصیلی حوزه علمیه ارزیابی کرد و با بیان این‌که شورای سیاستگذاری ائمه جمعه باید به‌نوعی این مشکل را حل کند، افزود: ما روحانی و آخوند می‌خواهیم تا دست مردم را بگیرد، ارشادشان کند و با آنها زندگی کند اما تنها فقه را به طلاب آموزش می‌دهیم درحالی‌که فقه یکی از آموزه‌هایی است که برای دینداری و تربیت لازم است.

تولیت آستان مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به این‌که موفق‌ترین مبلغین الزاما عالم‌ترین نبودند، ابراز داشت: موفق‌ترین مبلغین کسانی بودند که توانستند با مردم ارتباط برقرار کنند، در خطبه و منبر توانمند باشند، دست مردم را بگیرند و آنها را یک پله بالاتر بیاورند.

در این مراسم حجت‌الاسلام تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن عرض ارادت به ساحت امام خمینی(ره)، با اشاره به این‌که اندیشه‌ها و آرمان‌های امام(ره) همچنان برای ما نقشه راه و چراغ هدایت است، بیان داشت: ائمه جمعه کشور که شاگردان مکتب امام(ره) هستند، در آغاز سمینار سراسری خودشان، این توفیق را پیدا کردند که به زیارت مقام معظم رهبر ی نائل شوند با آرمان‌ها و ارزش‌های امام خمینی(ره) و تجدید عهد و میثاق داشته باشند.

همچنین حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این‌که سمینار ائمه جمعه کشور باید هرساله برگزار شود، اظهار داشت: این سمینار که از امروز آغاز می‌شود، فرصتی برای انقلاب و جامعه اسلامی است تا عظمت نهاد نمازجمعه را به به رخ جهانیان بکشند.

وی به حضور ائمه جمعه در محضر مقام معظم رهبری پس از مراسم صبح امروز اشاره کرد و بیان این‌که ائمه جمعه هدایتگر افکار و اندیشه‌های مردم در سراسر کشور هستند، افزود: با توجه شرایط خاص امروز به لحاظ مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، ضرورت شرفیاب شدن ائمه جمعه به محضر مقام معظم رهبری و بهره‌مندی مستقیم از لسان مبارک ایشان و دریافت رهنمودها و ارشادات، مشخص می‌شود.  

حجت‌الاسلام علیزاده اظهار داشت: استفاده از سران قوا، تبادل مباحث و مطالب بین ائمه جمعه و اعلام مواضع روشن و مشخص ازدیگر ابعاد سمینارائمه جمعه کشور است./956/پ202/ج

ارسال نظرات