۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۸۳۵۲۸
نماینده خبرگان رهبری:

جامعه بشری از بحران اخلاق رنج می برد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: اگر امروز شاهدیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی بر طبل جنگ می کوبند، باید دانست که اخلاق در مرام سردمداران کفر و استعمار جایی ندارد.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع پایوران سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در تبریز با بیان این‌که جامعه بشری از بحران هویت و دوری از اخلاق رنج می برد، اظهار داشت: مادامی که وضعیت به این روال باشد، نباید انتظار صلح و امنیت پایدار در جهان را داشت.


وی با بیان این‌که زوال اخلاقیات در جهان باعث بروز مشکلات جدی خواهد شد، خاطرنشان کرد: تنها راه امنیت جهان بازگشت به اخلاقیات است، اگر امروز شاهدیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی بر طبل جنگ می کوبند، باید دانست که اخلاق در مرام سردمداران کفر و استعمار جایی ندارد.


امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که راه‌اندازی جنگی دیگر در منطقه بحران اخلاق را تشدید خواهد کرد، تصریح کرد: کشتار کودکان در مقابل پدران و مادران در سوریه، تجاوزهای آشکار به حریم خصوصی افراد، اهانت به مقدسات، هتک حرمت عقاید و توهین به کرامت انسانی تنها گوشه‌ای از بداخلاقی های جنگ احتمالی در سوریه خواهد بود.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که کم‌رنگ شدن عقلانیت باعث از بین رفتن عطوفت و سنگ دلی ها شده است، گفت: با خاموش شدن چراغ عقلانیت، بشر در قعر چاه ظلمت سقوط خواهد کرد، از این روست که غرب با توسعه فرهنگ بی بندوباری در جهان سعی در تغییر ذائقه ملت ها دارد تا با نابودی فرهنگ ها، عقلانیت را از بشریت دور کند.


وی مهم ترین تهدید فرهنگی و عقیدتی دشمنان در ممالک اسلامی را بی‌هویتی جوانان و تغییر ذائقه آنان به سمت هیجانات فساد و ابتذال دانست و ادامه داد: اگر ذائقه ملتی به سمت نابودی تغییر کند قطعا آن ملت اصالت خود را از دست داده و در نهایت به سمت نابودی و زوال حرکت خواهد کرد.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که خداوند متعال هیچ ملتی را در مسیر زندگی بلاتکلیف نگذاشته و با کتب آسمانی هدایت کرده است، گفت: علت مشکلات به وجود آمده در میان ملت ها و دولت ها، همان تمایل به مادی گری، نبود بصیرت و روی گردانی از اصالت قرآن و اهل بیت است.


امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش ارزشمند پاسداران انقلاب اسلامی در برقراری امنیت، آرامش و ثبات در ایران اسلامی اظهار داشت: مهمترین عامل موفقیت سپاه در تبعیت محض از رهنمودهای ولایت فقیه خلاصه می شود، به یقین قدرت و قاطعیت جمهوری اسلامی به خاطر محوریت نظام ولایت فقیه است.


نماینده خبرگان رهبری ثمره بصیرت ولایی را قدرت و قاطعیت، پاکی، صداقت، شجاعت و اخلاق مداری در سطوح فردی و اجتماعی دانست و گفت: اگر آمریکا یا مزدوران منطقه ای آنها قصد عبور از خطوط قرمز را داشته باشند، سپاه پاسداران پاسخ دندان شکنی به متجاوزان خواهند داد./935/پ202/ب

ارسال نظرات