۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۸۳۵۷۱

چند خبر کوتاه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از برگزاری سه همایش ویژه بانوان در چهارمین روز از هفته رضوی خبر داد.
ارشاد البرز

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، حسین زود بین معاون فرهنگی، مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: همزمان با چهارمین روز از هفته فرهنگ رضوی 21 برنامه مختلف در سراسر استان اجرا می‌شود.

زودبین خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه عکس رضوی و نمایشگاه کتاب رضوی بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای چهارمین روز از هفته فرهنگ رضوی است.

وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه و کارگاه نقاشی درموسسه ندای باران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج، بخش دیگری از برنامه‌های این روز می‌باشد.

زودبین از برگزاری نمایش خیابانی در پارک شهر نظر آباد به عنوان دیگر برنامه چهارمین روز از هفته فرهنگ رضوی نام برد.

وی افزود: محفل انس با قرآن کریم و مسابقه کتابخوانی نظام حقوق زن در اسلام از دیگر برنامه‌های این روز است که با همکاری موسسه نور کوثر کرج برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی دومین هفته فرهنگ رضوی تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های مذکور اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ نیز تقدیر از دانش آموزان با نام‌های رضا و معصومه و برگزاری مولودی، مسابقه و جشنواره در مدارس را در برنامه کاری خود دارد.

زودبین در پایان برگزاری نمایشگاه تجسمی، پخش صلوات خاصه امام رضا(ع)، کارگاه زنده خوشنویسی، اردوی یک روزه قم و سخنرانی و نشست‌های سبک زندگی را از دیگر برنامه‌های این روز اعلام کرد.

 

برگزاری سه همایش ویژه بانوان در البرز

مجتبی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: در چهارمین روز از هفته فرهنگ رضوی استان البرز میزبان برگزاری همایش‌های دختران آفتاب، همایش معصومیه و همایش خط آل محمد بصیرت ،عفت و طهارت است.

دبیر دومین هفته فرهنگ رضوی اظهار داشت: این همایش‌ها ویژه بانوان بوده و در موسسات قرآنی مشکات مطهر، نور امام خمینی(ره) و ریحانه النبی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این همایش‌ها به مناسبت روز دختر و ولادت حضرت معصومه(س) به ترتیب در ساعات 17 عصر، 10و 10:30 صبح برگزار می‌شوند.

ابراهیمی افزود: در دین اسلام به جایگاه دختران اهمیت فراوانی داده شده است و رفتار پیامبر(ص) با حضرت فاطمه(س) نماد عملی مقام دختران در اسلام است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ادامه داد: دختران امروز باید حضرت فاطمه(س) و حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند و برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی راه آنان را ادامه دهند.

وی ابراز داشت: امروزه دشمنان سعی دارند با روش‌های گوناگون دختران را از مسیر درست منحرف کنند و با ترویح بدحجابی در میان آن‌ها ریشه یک دختر اسلامی را در آن‌ها بخشکانند.

وی گفت: دختران مادران آینده کشور هستند بنابراین رفتار و چگونگی تربیت آن‌ها تاثیر به سزایی در شالوده جامعه در نسل‌های بعدی دارد.

ابراهیمی در پایان ابراز داشت: به هر میزان دختران ما متناسب با آموزه‌های اسلامی رشد کرده باشند سعادت آینده و فرزندان آتی کشور بیشتر تضمین می‌شود.


مسابقه عکاسی رضوی در اشتهارد برگزار شد
مسعود جمشیدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشتهارد گفت: در راستای پرداختن به ترویج فرهنگ رضوی در هفته‌ای که به این نام مزین شده مسابقه عکاسی رضوی با موضوعات زیارت، حرم مطهر، زائران و مجاوران، شفایافتگان و شیفتگان امام رضا(ع) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشتهارد برگزار می‌شود.

جمشیدی بیان داشت: به عکس‌های برتر جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد.

وی زمان برگزاری این مسابقه را 16 لغایت 26 شهریور ماه سال جاری اعلام کرد./966/د101/ی

ارسال نظرات