۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۸۳۵۸۰

نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره گرامیداشت مقام شامخ شهدای طلبه و روحانی شهر تبریز آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
شهداي روحاني

حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نخستین یادواره گرامیداشت مقام شامخ شهدای طلبه و روحانی شهر تبریز آبان‌ماه سال جاری به همت این سازمان و دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: این یادواره در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای طلبه مدارس علمیه و شهدای روحانی فعال در عرصه های رزمی و تبلیغی دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین بررسی نقش روحانیت در جنگ تحمیلی آبان ماه سال جاری در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که در یادواره شهدای طلبه و روحانی تبریز از کتاب « میهمانان ملکوت » و آلبوم تصویری « نسل عاشورا » ویژه شهدای قشر روحانیت رونمایی می‌شود، گفت: پس از تحقیقات به‌عمل آمده از سوی این سازمان تعداد شهدای طلبه و روحانی استان 139 شهید اعلام می شود که از این تعداد 51 شهید از مدارس علمیه شهر تبریز بوده‌اند.


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تمامی آمار و مشخصات شهدای طلبه و روحانی تبریز و دیگر شهرهای استان به همراه آثار و تصاویر آنان در سازمان موجود است، تصریح کرد: آثار، تصاویر و زندگی‌نامه شهدای طلبه و روحانی استان به صورت جامع و متمرکز جمع‌آوری شده که قرار است در کتاب « میهمانان ملکوت » تدوین و نگارش شود.


حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که برای برگزاری باشکوه یادواره شهدای طلبه و روحانی تبریز از عموم خانواده‌های شهدا، به ویژه خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان قشر روحانی دعوت بعمل آمده است، افزود: این یادواره مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره بزرگ شهدای طلبه و روحانی استان آذربایجان شرقی است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت بیش از 30 پایگاه مقاومت بسیج طلاب در مدارس علمیه خواهران و برادران استان خبر داد و گفت: گسترش فعالیت های فرهنگی و عقیدتی سازمان بسیج طلاب در قالب طرح صالحین مورد هدف است، چنانکه اغلب طلاب و روحانیان عضو این سازمان به عنوان سرگروه‌های طرح صالحین فعالیت دارند./935/ت302/ب

ارسال نظرات