۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۸۳۷۴۲

مسجد خاستگاه اصلی تربیت انسانی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با بیان این که مسجد خاستگاه اصلی تربیت انسانی است، خواستار راه اندازی مراکز مشاوره خانوادگی در کانون های مساجد این استان شد.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، کامل گلباغی، مسؤول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، امروز در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان سنندج که در راستای گرامیداشت دهه کرامت با حضور  ائمه جماعات در مجتمع فجر این شهرستان برگزار شد، مسجد را خاستگاه اصلی تربیت انسانی بر اساس آموزه‌های قرآنی و اسلامی خواند.

وی افزود: نقش علوم اسلامی بر فرهنگ های ملل در طول اعصار گوناگون تاریخی امری آشکار است و این نقش متأثر از مساجد اسلامی در ترویج علم و دانش است.

گلباغی خواستار راه اندازی مراکز مشاوره خانوادگی در کانون های مساجد شد و خاطر نشان کرد: مراکز مشاوره در کنار مساجد با اولویت خانواده و ازدواج از برنامه های جدید امسال است که با توجه به جایگاه معنوی و مردمی ائمه جماعات لازم است این مهم در دستور فعالیت های کانون های مساجد باشد.

مسؤول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان اظهار داشت: بخشداری ها و فرمانداری ها موظف هستند 20 درصد از بودجه در اختیار خود را صرف فعالیت های فرهنگی در روستاها کنند که این فرصت مهمی برای مدیران کانون های مساجد در راستای جذب اعتبارات فرهنگی و انجام برنامه ها و فعالیت های متناسب در کانون های مساجد است.

وی با بیان این‎که ائمه جماعات و فعالان فرهنگی سربازان جبهه فرهنگی هستند و در راه رضای خدا فعالیت می کنند، گفت: کانون‌های مساجد نقطه پیوند عمیق مردم با مساجد هستند و ضرورت دارد نقش کانون‌های فرهنگی هنری در اصلاح سبک زندگی مردم مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پررنگ شود.

مسؤول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری بین ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نهضت سواد آموزی منعقد شده است و این بهترین ظرفیت و فرصت برای ریشه کن کردن معضل بی سوادی در جامعه است.

گلباغی ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف توسعه و تقویت فرهنگ کسب علم و دانش و به صفر رساندن بی سوادی و اجرای برنامه تحکیم سواد در گروه سنی 49-10 سال با استفاده از ظرفیت های موجود در کانون های مساجد است.

مسؤول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان تصریح کرد: اکنون 2 هزار و 100 مسجد با 300 کانون فرهنگی و هنری در این استان وجود دارد که بر اساس ماده 6 قانون پنج ساله توسعه باید تعداد کانون های مساجد این استان تا دو سال آینده به 500 باب برسد./967/پ203/غ

ارسال نظرات