۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۸۳۷۹۰

تاکید آیت الله مقتدایی بر اعزام طلاب به شهرستان‌های محروم

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در جلسه‌ای که در یکی از استان‌ها داشتیم امام جمعه آن شهر گفت، روستایی در ایران وجود دارد که مردمان آن هنوز بلد نیستند نماز را چگونه بخوانند، وظیفه طلاب ایجاب می‌کند، درس را فراگیرند و به این روستاها بروند و مردم را آگاه کنند.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی، رییس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌ علمیه استان تهران که صبح امروز در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) بیان داشت: نشست‌های شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه بسیار پربار بود و برکات این نشست دامن حوزه‌های علمیه را فرا خواهد گرفت.
وی در ادامه پذیرش امسال حوزه‌های علمیه را بالا دانست و گفت: حوزه‌ علمیه وابسته به برکت امام زمان(عج) است و همه طلاب سربازان آن حضرت هستند.
آیت الله مقتدایی طلبه بودن را افتخاری برای طلاب دانست و ابراز داشت: فراگیری دروس امام صادق(ع) باید برای طلاب افتخار باشد و این توفیق الهی مشمول حال هر کسی نمی‌شود.
وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) با مضمون نگاه به عالم اظهار کرد: کسی که برای فراگیری علم قدمی بردارد، برای هر قدم وی هزاران ثواب در نظر گرفته می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین زمین برای کسانی که به دنبال علم می‌روند طلب مغفرت و آمرزش می‌کند و در نامه اعمال وی بهشت نوشته خواهد شد.
آیت الله مقتدایی در خصوص معلم خیر بیان داشت: معلم خیر معلمی است که احادیث اهل بیت(ع)، فقه و دیگر دروس حوزوی را به شاگردش فرا دهد و او را به آموختن و انتقال به دیگری تشویق کند.
مدیر پیشین حوزه های علمیه به تشریح کمی و کاستی‌های اجتماعی پرداخت و بیان کرد: گاهی در جامعه با جوانانی برخورد می‌کنیم که دارای پوششی اسلامی نبوده ولی قلب و نیت آن‌ها پاک است، ارشاد و راهنمایی این جوانان بر عهده شما طلاب است.
وی در ادامه گفت: عالم کسی است که علوم دینی را فراگیرد و از علم او مردم بهره‌مند شوند. همچنین مباحث اخلاقی باید در کنار هر علمی فراگرفته شود.
آیت الله مقتدایی آموختن علم به دیگری را نور دانست و ابراز داشت: کسی که یک فرد ناآگاه را به آموختن علم ترغیب کند و علم را به او انتقال دهد، در روز قیامت نوری سر او را فرا می‌گیرد.
وی در پایان فرد بهشتی را فردی دانست که از علم او مردم بهره‌مند شوند و گفت: در جلسه‌ای که در یکی از استان‌ها داشتیم امام جمعه آن شهر گفت، روستایی در ایران وجود دارد که مردمان آن هنوز بلد نیستند نماز را چگونه بخوانند، وظیفه طلاب ایجاب می‌کند، درس را فراگیرند و به این روستاها بروند و مردم را آگاه کنند./9599/پ202/ص
ارسال نظرات