۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۸۳۹۰۸

مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تودیع مرتضی تمدن و معارفه سید حسین هاشمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی و وزیر کشور برگزار شد.
مرتضي تمدن استاندار تهران
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع مرتضی تمدن و معارفه سید حسین هاشمی با حضور حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران، وزیر کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، خانواده‌های شهدا و جانبازان روز گذشته در تالار وزارت کشور برگزار شد.
حجت الاسلام صدیقی در این مراسم حکومت اسلامی را انسان ساز دانست و گفت: خدای متعال هستی را آفرید تا مخلوقات او به قدرت بی انتهای خداوند پی‌ببرند.
وی در ادامه اوضاع اخلاقی کشور را نابسامان برشمرد و ابراز داشت: امروز در خدمت علمای اسلام در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) بودیم و تمام علما از وضعیت موجود جامعه اظهار نارضایتی می‌کردند.
امام جمعه موقت تهران امنیت و اقتصاد را دو عامل مهم در حکومت اسلامی دانست و اظهار کرد: اگر بحث امنیت و معشیت مردم حل نشود بحث بندگی و عبادت مردم به مشکل برخورد می‌کند.
در ادامه این مراسم صفرعلی براتلو، معاون سیاسی امنیتی استاندار تهران به تشریح کارکرد استاندار سابق پرداخت و گفت: ارتباط استاندار تهران با نخبگان بسیار خوب بود و آموزش مدیران برای ارتقاء سطح دانش از اولویت‌های کاری وی به شمار می‌رفت.
وی در ادامه در خصوص بحث هدفمندی یارانه‌ها ابراز داشت: برای ایجاد و کنترل بحث هدفمندی یارانه‌ها استاندار تهران شبانه روز در حال فعالیت، تحقیق مستمر و کنترل این طرح بود.
سخنران دیگر این مراسم حجت الاسلام ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی بود.
وی حیات عقلانی، خرد ورزی و حضور اندیشه در حیات بشر را از مهم‌ترین آموزه‌های دینی دانست و گفت: برای مدیران حکومت اسلامی مهم است که با خرد و عقل تصمیمات مملکتی را اتخاذ کنند.
نائب رییس مجلس در ادامه یکی از ویژگی مدیر موفق را، آشنایی با آموزه‌های دینی برشمرد و ابراز داشت: عزیز مصر زمانی عزیز مصر شد که آموزه‌های دینی را با تخصص همراه ساخت و توانست خود را در بین مردم محبوب کند.
مرتضی تمدن، استاندار سابق تهران نیز در این مراسم از تمام کسانی که برای یاری استاندار تهران تلاش کرده بودند قدردانی کرد و گفت: اگر بخواهیم برای پیشرف جامعه از صفر شروع کنیم، اولین ضربه را جامعه خواهد خورد و در این راستا تمام تلاش خود را خواهم کرد تا استاندار جدید را یاری رسانم.
وی در ادامه کارهای صورت گرفته در مدت 5 سال ریاست خود را ارائه کرد و ابراز داشت: مدارکی مبنی بر طرح آمایش به صورت مستند تهیه شده است که خدمت استاندار جدید تهران تقدیم خواهیم کرد.
در ادامه سید حسین هاشمی، استاندار جدید تهران آغاز فعالیت‌های سیاسی خود را از سال 1356 عنوان کرد و گفت: تخصص بنده در حوزه صنعت و معدن است و در مجلس شورای اسلامی که به عنوان نماینده مردم مشغول به خدمت بودم و در این حوزه پرونده‌ای پررنگ از خود بر جای گذاشته‌ام.
وی در ادامه خود را فردی آخوندزاده معرفی کرد و ابراز کرد: در خصوص چرایی تلاش غرب برای جلوگیری از نقش روحانیت در جامعه تحلیلی نگاشته‌ام.
گفتنی است در پایان این مراسم کارکنان استانداری تهران و سید حسین هاشمی، استاندار جدید تهران لوح تقدیری را به پاس خدمات مرتضی تمدن، استاندار سابق تهران به وی تقدیم کردند.
همچنین حکم وزیر کشور برای استانداری سید حسین هاشمی در این مراسم قرائت شد/9599/پ202/ع
ارسال نظرات