۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۸۳۹۱۱
پس از 5 ماه تنش؛

شرایط در دو کره عادی شد

خبرگزاری رسا_ کارشناسان ارشد دو کره درباره مجتمع صنعتی کائه سانگ به توافقات مهمی رسیده اند.
رابطه دو کره

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گفت: دو کره توافق کردند که مجموعه صنعتی کائه سانگ را کمتر از یک هفته آینده بازگشایی کنند.
به گزارش این شبکه؛ بر اساس توافق صورت گرفته، این مجموعه صنعتی که شامل شرکت ها و فعالیت کارگران هر دو کره شمالی و جنوبی است از شانزدهم ماه میلادی جاری فعالیت خود را از سر می گیرد. توافق صورت گرفته حاصل دور دوم مذاکرات طرفین است که از بامداد روز سه شنبه آغاز و تا شب نیز ادامه یافت.
کیم کی وونگ، مدیر هیات مذاکره کننده از سوی کره جنوبی و معاون رئیس کمیته مدیریت مشترک در این باره به خبرنگاران گفت: بر اساس توافقی که برای عادی سازی شرایط به دست آورده ایم، کره شمالی و کره جنوبی نظرات همانندی را نه تنها درخصوص عادی سازی بلکه درخصوص بازگشایی مجموعه صنعتی کائه سانگ ارایه کردند که بر این مبنا باید کار به زودی زود از سر گرفته شود و کره شمالی نیز نظر متفاوتی در این باره ابراز نکرده است.
قابل ذکر است مجموعه مجتمع های صنعتی کائسانگ در مرز دو کشور واقع شده و به صورت مشترک اداره می شود. این مجموعه از پنج ماه پیش و در پی بالاگرفتن تنش دیپلماتیک بین دو کشور تعطیل شد./1421/1409/ح

ارسال نظرات