۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۸۴۱۵۸
کارشناس فرهنگی حوزه علمیه لرستان خواستار شد؛

همکاری کانون های مساجد و رسانه ها در پیشبرد اهداف انقلاب

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی حوزه علمیه لرستان با بیان این که کانون های فرهنگی تبلیغی، نقش بسزایی در انجام فعالیت های فرهنگی مساجد دارند، گفت: در این راستا با همکاری رسانه ها می توان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گام های بیشتری برداشت.
کانون هاي مساجد

حجت الاسلام مصطفی عبدالهی، کارشناس تشکل های دینی و انجمن های اسلامی شهرستان الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که کانون های فرهنگی تبلیغی، نقش بسزایی در انجام فعالیت های فرهنگی مساجد دارند، گفت: اعضای تشکیل دهنده کانون های فرهنگی جوانان هستند.

این کارشناس فرهنگی اظهار داشت: از آنجایی که اعضای تشکیل دهنده کانون های فرهنگی جوانان هستند؛ بنابراین جایگاه خود را در تشکل های دینی پیدا کرده اند و پس از هیأت های مذهبی بیشترین تقاضای تأسیس را دارند.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن افزود: مسؤولان کانون های فرهنگی می توانند با استفاده از ابزارهای نوین و آموزش، ضمن آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان با جنگ نرم، آنها را با شیوه های خنثی کردن توطئه های دشمنان آشنا سازند.

حجت الاسلام عبدالهی ابراز داشت: کانون های فرهنگی تبلیغی نقش مهمی در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و غنی سازی اوقات فراغت آنان دارند و اگر امکانات و جاذبه مطلوبی در این کانونها فراهم شوند، افراد بسیاری جذب این مکان های  فرهنگی خواهند شد.

این کارشناس تشکل های دینی و انجمن های اسلامی با اشاره به این که این کانون ها در طول سال بنا بر توان خود فعال هستند و در فصل تابستان برنامه ها و خدمات آنها مضاعف می شود، ابراز داشت: جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به این کانون ها و مساجد، زمینه گرفتاری آنان در دام آسیب های اجتماعی را کاهش داده و سبب فعالیت بیشتر آنان در عرصه های گوناگون اجتماعی می شود.

وی در ادامه برگزاری گرامیداشت مناسبت های مذهبی، ملی، تهیه و توزیع کتاب و بسته های فرهنگی در موضوعات گوناگون دینی و مذهبی را از فعالیت های این کانون های فرهنگی برشمرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به حجم فعالیت این کانون های فرهنگی، تبلیغی گفت: استان لرستان می تواند در حوزه فرهنگی الگو باشد.

حجت الاسلام عبدالهی تأکید کرد: کانون های فرهنگی کشور در مسیر ارتقای فرهنگ و جذب جوانان به این کانون ها نیازمند همکاری رسانه ها هستند.

این کارشناس تشکل های دینی و انجمن های اسلامی در پایان تصریح کرد: 11 کانون فرهنگی در شهرستان الیگودرز فعالیت دارند که با تأسیس کانون فرهنگی تبلیغی سیدالشهدا(ع) این تعداد به 12 کانون افزایش یافته است./9451/ت302/غ

ارسال نظرات