۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۴۶۹۷
با محوریت آثار آیت الله جوادی آملی؛

جشنواره ملی مطالعات قرآنی ملکوت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور از برگزاری جشنواره ملکوت در میان دانشگاهیان کشور خبر داد و افزود: این جشنواره شکل پیشرفته تری از جشنواره مطالعات قرآنی است که با شرکت گسترده دانشجویان سراسر کشور برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور پیش از ظهر امروز در نشست تشریح برنامه‌های جشنواره ملی «ملکوت» در ساری به برگزاری چهار دوره جشنواره مطالعات قرآنی با محوریت کتب علمای برجسته جهان اسلام  در میان دانشجویان کشور اشاره کرد و گفت: این جشنواره ها با استقبال گسترده در کشور روبه‌رو شده بود.

 

وی همچنین از برگزاری جشنواره ملکوت در میان دانشگاهیان کشور خبر داد و افزود: این جشنواره شکل پیشرفته تری از جشنواره مطالعات قرآنی است که با شرکت گسترده دانشجویان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان این که این جشنواره با همکاری بنیاد بین المللی اسرا برگزار می شود، گفت: در این جشنواره محوریت بر روی آثار حضرت آیت الله جوادی آملی است.

 

وی با اشاره به این که در چهار دوره جشنواره مطالعات قرآنی دو دوره با محوریت آثار حضرت آیت الله جوادی آملی بوده است، خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال گسترده از آثار این شخصیت برجسته جهان اسلام جشنواره این دوره نیز با محوریت آثار ایشان برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام تقوی رسیدن به یک منظومه فکری دینی در راستای دستیابی به سبک زندگی اسلامی و در پی آن پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی را مهم ترین هدف اجرای طرح ملی ملکوت دانست و خاطرنشان کرد: به دلیل گستردگی و تنوع آثار حضرت آیت الله جوادی آملی 123 عنوان کتاب ایشان در لوح فشرده‌ای جمع‌آوری و به عنوان پایه و اساس برگزاری طرح ملی ملکوت در نظر گرفته شده است.

 

رییس شورای سیا‌ست‌گذاری جشنواره ملی ملکوت با بیان این که در این جشنواره همه تلاس ما ارتقای ظرفیت فکری جامعه نسبت به دین متمرکز شده است، ادامه داد: به همین دلیل موضوع این دوره هم انسان و با محوریت کتاب «صورت و سیرت انسان در قرآن» انتخاب شده است.

 

حجت الاسلام موسی رجایی، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل نیز در این نشست با اشاره به گستردگی فعالیت علمی در این حوزه علمیه، گفت: در حال حاضر 230 طلبه در سطوح دو، سه و درس خارج مشغول تحصیل هستند.

 

وی، حضرت آیت الله جوادی آملی را از مفاخر جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: آثار این شخصیت بزرگ همواره مورد توجه علاقه مندان بوده و است./950/پ202/س

ارسال نظرات