۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۸۴۷۳۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد:

احداث مجموعه فرهنگی امامزاده سیدعلی با هزینه 40 میلیاردی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، مبلغ کل هزینه اجرای پروژه ساخت مجموعه فرهنگی ـ آموزشی امامزاده سیدعلی علیه‌السلام را حدود 4 میلیارد و یکصد میلیون تومان عنوان کرد.
حجت‌الاسلام شوزب شيري، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام شوزب شیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، در مراسم افتتاح مجموعه فرهنگی آموزشی امامزاده سیدعلی(ع) با اشاره به روند ساخت این مجموعه، گفت: عملیات اجرایی مجموعه فرهنگی ـ آموزشی امامزاده سیدعلی علیه‌السلام در سال 1388 انجام شد، اما بنای آن به دلایلی ناتمام مانده بود.

 

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در سفری که در پایان سال 1390 به قم داشتند، دستور احداث این مجموعه را صادر کردند، اظهار داشت: این مجتمع در 1500 متر زمین با زیر بنای 4200 متر در سه طبقه شامل سالن اجتماعات به مساحت 750 متر با گنجایش 500 نفر ساخته شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، قابلیت اجرای پخش مستقیم و زنده از صدا و سیما را از امتیازهای ویژه سالن اجتماعات مجتمع عنوان کرد و افزود: طبقه فوقانی قسمت آموزشی و تقویتی است، هر کلاس ظرفیت 300 نفر را دارد و نیز خوابگاه و مکانی آموزشی ویژه خواهران در این مجتمع تعبیه شده است که 240 نفر ظرفیت دارد.

 

وی ساخت و افتتاح مجتمع آموزشی فرهنگی امامزاده سیدعلی علیه‌السلام را با توجه به موقعیت مناسب و ظرفیت ایده‌آلی که خود امامزاده دارد، مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: مجتمع امامزاده سیدعلی علیه‌السلام 4 سوئیت مستقل دارد و دارای سالن غذاخوری با گنجایش حدود 500 نفر و آشپزخانه است.

 

حجت‌الاسلام شوزب شیری مبلغ کل هزینه اجرای این پروژه را حدود 4 میلیارد و یکصد میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ، قریب به چهل میلیون از اعتبارات استان بوده، سازمان مرکزی قریب به 1 میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه کرده و از محل درآمد موقوفات و خود موقوفاتی که خود بقعه داشته، مبلغ 1 میلیارد و 870 میلیون تومان نیز هزینه این مجتمع شده است.

 

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به کمکهای استانداری قم، از حجت‌الاسلام انصاری و دلاوری فرماندار قم به سبب در اختیار گذاشتن 2000 متر از زمین‌های موقوفی امامزاده سیدعلی علیه‌السلام برای انجام کارهای فرهنگی و الحاق آن به این مجتمع فرهنگی آموزشی تشکر کرد./992/پ202/ی

ارسال نظرات