۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۸۴۷۸۹

مجلس سنا در مقابل فاسدترین چهره ایتالیا

خبرگزاری رسا ـ چندی پیش دادگاه عالی ایتالیا، برلوسکونی را به جرم کلاهبرداری مالیاتی به ۴ سال زندان محکوم کرد. حکمی که ممکن است به یک سال بازداشت خانگی تخفیف یابد.
مجلس سنا در مقابل فاسدترین چهره ایتالیا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورنیوز اروپا گفت: نمایندگان سنای ایتالیا روز پنجشنبه در مورد ادامه حضور سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین این کشور در مجلس سنا، تصمیم گیری خواهند کرد.
به گزارش این خبرگزاری؛ حامیان آقای برلوسکونی تهدید کرده اند که در صورت رای نامطلوب به او از دولت ائتلافی انریکو لتا خارج شده و موجب سقوط آن خواهند شد.
چندی پیش دادگاه عالی ایتالیا، برلوسکونی را به جرم کلاهبرداری مالیاتی به 4 سال زندان محکوم کرد. حکمی که ممکن است به یک سال بازداشت خانگی تخفیف یابد.
سیلویو برلوسکونی در مورد سرنوشتش در سنا در بیانیه ای خطاب به مردم ایتالیا گفت: من همیشه با شما خواهم بود، چه از مجلس اخراج شوم چه بمانم. حتی بدون حضور در مجلس می توان یک سیاستمدار بود. این کرسی پارلمان نیست که شما را به یک رهبر سیاسی تبدیل می کند، آنچه مهم است، محبوبت مردمی و حمایت شماست. حمایتی که هرگز از دست ندادم و مطمئن هستم که در آینده نیز مرا همراهی خواهد کرد.
به گفته یورونیوز؛ این گفته های آقای برلوسکونی در حالی است که بر اساس یک نظرسنجی که هفته گذشته منتشر شد، نزدیک به سه چهارم ایتالیایی ها عقیده دارند که برلوسکونی باید از حضور در مجلس سنا محروم شود.
همچنین آقای برلوسکونی باید با حکم 7 سال زندان، برای رابطه نامشروع با یک مراکشی زیر هیجده سال مبارزه کند./1421/1409/ح

ارسال نظرات