۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۸۴۸۰۹
آیت‌الله جنتی:

رعایت حجاب و عفاف در نهادها و ادارات دولتی الزامی شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران از رییس جمهور به سبب دستورالعمل اجرای قانون عفاف و حجاب بدون هیچ‌گونه افراط و تفریط تشکر کرد و به وی پیشنهاد داد که این قانون را ابتدا از حقوق بگیران شروع کرده و آنان را ملزم کند که حجاب اسلامی را در ادارات و نهادهای دولتی رعایت کنند.
آيت الله احمد جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: دفاع مقدس از هر دانشگاهی برای ملت ما ارزنده‌تر و دانش‌آموزتر است، درس‌هایی در این دانشگاه می‌توان گرفت که در هیچ دانشگاهی پیدا نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس برای ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران برکات بسیاری به همراه داشت، افزود: دفاع مقدس، اگرچه ظالم بر ما مسلط شده و ظلم قسمتی از مملکت ما را اشغال کرده بود، اما درس‌آموز بود و همه سختی‌ها در برابر آن برکاتی که این جنگ داشت، بسیار کم است.

 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دشمن باور نمی‌کرد که یک حکومت نوظهور و تازه به وجود آمده و ناآشنای با فنون جنگی با ارتشی غیر آماده برای جنگ این‌گونه ایستادگی کند، آنان این را می‌دانستند و در محاسبات عادی و معمولی مطمئن بودند که در اندک فرصتی خوزستان را تجزیه می‌کنند و در یک مدت متناسب دیگر تا تهران می‌آیند.

 

مقاومت، ایستادگی، اخلاص و صداقت ویژگی سپاهیان

 

وی با بیان اینکه هیچ کسی باور نمی‌کرد ایران در برابر ارتش مجهز عراق با حمایت قدرت‌های غربی، آمریکایی و اسرائیلی مقاومت کند، ادامه داد: امام بزرگوار‌(ره) مردم را بسیج کردند و مردم عاشقانه راهی جبهه‌ها شدند، مسأله شهادت مطرح شد و مردم با عشق به شهادت و آرزوی شهادت در راه خدا به جبهه رفتند.

 

آیت‌الله جنتی در ادامه مقاومت، ایستادگی،‌اخلاص و صداقت را از ویژگی‌های سپاه پاسداران عنوان و اظهار کرد: از ابتدا این ارتش الهی که به وجود آمد براساس تقوا، ایمان به خدا و اطاعت از ولی امر مسلمین بود و الآن بسیاری از نیروهای زبده ما در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های حکومتی از بچه‌های سپاه هستند.

 

وی با بیان اینکه بچه‌های سپاه نشان داده‌اند دنیادار نبوده و دنبال قدرت و ثروت نیستند و از قدرتی که خدا به آنها داده سوء استفاده نمی‌کنند و خود را همواره نوکر مردم می‌دانند، از سپاهیان خواست که این روحیه را حفظ کرده و دقت کنند که مال طلبی در آنها پیدا نشود و کسی به دنبال پول نرود که اگر دنبال پول و مقام رفت سپاهی نیست.

 

رعایت قانون عفاف و حجاب مستلزم اجرای مؤثر آن است

 

خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود از رییس جمهور به سبب دستور اجرای قانون عفاف و حجاب بدون افراط و تفریط تشکر کرد و گفت: قانون عفاف و حجاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال خاک خوردن بود که به دولت پیشین هم گفتیم و کسی گوش نداد، اما رییس جمهور گفتند که این قانون بدون افراط و تفریط اجرا شود.

 

وی رعایت قانون عفاف و حجاب را مستلزم اجرای مؤثر آن دانست و با بیان اینکه مأمورانی باید این قانون را پیگیری کنند به رییس جمهور پیشنهاد کرد: این قانون را از حقوق بگیران خود شروع کنید، آنکه مزایا و حقوق می‌گیرد ناچار است دستورالعمل شما را در ادارات و جاهای دیگر رعایت کند، آنان را ملزم کنید حجاب اسلامی را رعایت کنند.

 

آیت‌الله جنتی گفت: اجرای قانون حجاب در کوچه و بازار سخت است اما غیرممکن نیست، البته اجرای آن در ادارت، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها آسانتر است؛ چرا یک دختر دانشجو که می‌خواهد درس بخواند و بعد سمتی را برعهده بگیرد بدحجاب باشد، چرا خیلی‌ها با حجاب مناسب به دانشگاه‌ها می‌آیند اما آنجا حجاب را برمی‌دارند.

 

مسأله سوریه در مذاکرات سیاسی حل و فصل شود

 

وی همچنین با اشاره به حوادث ناگوار سوریه و کشتار، ‌ویرانی و آوارگی‌هایی که در این کشور به وجود آمده است، اظهار کرد: متأسفانه در این دوران با افرادی به نام القاعده و امسال آن دچار شده‌ایم که کارشان خون خوردن است، کاری هم ندارند و تنها کشتن را ملاک نظر قرار داده‌اند.

 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از طرفی می‌خواهند حمله کنند و قدرتی از خود نشان دهند، اما نمی‌توانند تصمیم بگیرند و از طرف دیگر مردم سوریه و بسیاری از حکومت‌های دنیا مخالف آن هستند، گفت: آمریکایی‌ها اگر واقعا عقلی در کار باشد از خر شیطان پیاده شوند و بنشینند مسائل را در مذاکرات سیاسی حل کنند.

 

خطیب نماز جمعه تهران، حمله به کشور سوریه را به صلاح آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای طرفدار جنگ ندانست و به آنان توصیه کرد: با کوبیدن بر طبل جنگ نه خود را ذلیل کنید و از چشم مردم بیاندازید و نه مردم سوریه را تهدید کنید./920/پ202/ی

ارسال نظرات