۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۱۸۴۹۵۰
معاون مرکز آموزش‎های علمی ‎‎و کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی:

سمینار ضد مبانی تکفیر با حضور علمای سنی و مراجع تقلید برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز آموزش‎های علمی ‎‎و کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی ‎حوزه علمیه قم از برگزاری سمینار ضد مبانی تکفیری با حضور علما سنی و زعامت مراجع تقلید در آبان ماه سال 93 خبر داد و گفت: مستند جنایت‎های ویژه وهابیت نیز در حال تدوین است.
دفتر تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سلیمانی، معاون مرکز آموزشهای علمی ‎‎و کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عصر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 92ـ 93 دورههای آموزشی مرکز آموزشهای کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به افتتاح دوره پودمانی تبلیغ و تربیت مربی کودک، نوجوان گفت: ثبت نام این دورهها از سه هفته پیش آغاز و کار دریافت مدارک آن به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: افزونبر برگزاری این دورهها کلاسهای بشیران جوان یا تبلیغ چهره به چهره و کلاس‎های ویژه سرگروههای تبلیغی نیز برگزار میشود و پنج سال است که دفتر تبلیغات اسلامی ‎‎به فرموده و دستور مقام معظم رهبری مکلف به برگزاری این دورهها شده است.

معاون مرکز آموزشهای علمی ‎‎و کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی ‎‎حوزه علمیه قم تصریح کرد: البته افرادی که دورههای تبلیغ را گذارنده و مدرک آن را دریافت کرده‎اند میتوانند با ارائه گواهی نامه دوره از شرکت در کلاس واحدهای درسی خوانده شده خودداری کرده و نمره آنها نیز لحاظ میشود.

سلیمانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در چهل و دو منطقه از کشور شیعهها در اقلیت هستند، اظهار داشت: در دوازده استان کشور شیعیان افزونبر مشکلات اقتصادی از فرودستی فرهنگی رنج میبرند در حالی که حداقل نباید احساس فرودستی فرهنگی کنند.

وی افزود: البته ما با وجود مشکلات یک شبکه گسترده صد و بیست و سه نفری از روحانیان را در این مناطق مستقر کردهایم و هر چند که هدف ما پرهیز از تنش و تقریب است ولی باید توجه کنیم که حفظ عزتمندی و هویت شیعه نیز از اهداف اصلی ما است.

معاون مرکز آموزشهای علمی ‎‎و کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه هر چند شیعیان در برخی مناطق از اقلیت برخوردار هستند ولی نسبت به مذهب خود تعصب داشته و از عقاید خود دفاع می‎کنند، خاطرنشان کرد: در یکی از مناطق استان گلستان که دوازده هزار نفر جمعیت دارد سی و دو حوزه علمیه اهل تسنن وجود داشته و متأسفانه در این منطقه افزونبر این که حوزه علمیه شیعیان نیست حتی یک روحانی شیعه نیز وجود ندارد.

وی یادآور شد: البته فعالان عرصه فرهنگ پنج روحانی را در این منطقه مستقر کرده و پنج مسجد احیا شده است، در این منطقه حتی برخی از شیعیان میگفتند ما فراموش کردیم که لباس روحانیان شیعه چگونه است و وقتی چند روحانی شیعه در این مناطق مستقر میشوند احساس هویت میکنیم.

سلیمانی خواستار برگزاری آموزشهای کاربردی برای روحانیان شد و عنوان ساخت: برنامه دفتر مقام معظم رهبری این است که نخست در مناطقی که شیعیان در اقلیت بوده فعالیت کند و سپس در مناطقی که شیعیان مساوی بوده و یا در اکثریت هستند به فعالیتهای خود ادامه دهد.

وی تأکید کرد: البته روحانیان مستقر در این مناطق باید مسلط به مبانی باشند چرا که شبهه زای در این مناطق زیاد است و نباید به گونهای عمل کرد که کار روحانیان نتیجه عکس داشته باشد، البته روحانیان مستقر در این مناطق نوعا سطح سه و چهار هستند که آموزشهای کاربردی را نیز گذراند.

معاون مرکز آموزشهای علمی و کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی‎‎حوزه علیمه قم با اشاره به اینکه باید از فرصت به دست آمده استفاده کرد، خاطرنشان کرد: باید بدانیم جای حوزه علمیه در برخی از نقاط کشور خالی است و به دولت هیچ اعتراضی نیست، ما میتوانیم در جلساتی که شیعیان و اهل تسنن شرکت میکنند آموزه‎های قرآن که محور وحدت است را بیان کنیم.

وی ادامه داد: ما با شبهات وهابیت طرف هستیم و آنها را روبرو شیعه قرار نمیدهیم بلکه وهابیت روبروی اسلام هستند و اگر این بدعتها را بدانیم ریشه آن‎ها کنده می‎شود.

سلیمانی همچنین از تدوین مستند جنایتهای ویژه وهابیت خبر داد و گفت: اگر این مستند تدوین شود وجدانهای بیدار دنیا با دیدن سر بریدن انسانها و مسلمان از سوی این جنایتکاران به مبانی اعتقادی و باطل بودن مذهب آنها پی میبرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین سمیناری نیز تحت زعامت حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی در آبان ماه سال 93 با حضور علمای سنی در جمهوری اسلامی ایران با عنوان ضد مبانی تکفیر برگزار میشود./993/پ202/ن

ارسال نظرات