۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۸۴۹۵۶
بی اعتمادی در شبه جزیره کره؛

شیطنت جنوبی ها منجر به واکنش شمالی ها شد

خبرگزاری رسا ـ قرار بود اعضای حدود یکصد خانواده که بر اثر جنگ داخلی کره در دهه ۵۰ میلادی از یکدیگر جدا افتاده بودند، به مدت پنج روز، در نزدیکی منطقه صفر مرزی با یکدیگر ملاقات کنند.
روابط دو کره

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، کره شمالی مراسم دیدار میان خانواده های جدا شده دو کره را به حال تعلیق در آورد.
پیشتر قرار بود اعضای حدود یکصد خانواده که بر اثر جنگ داخلی کره در دهه 50 میلادی از یکدیگر جدا افتاده بودند، از چهارشنبه، به مدت پنج روز، در یک مرکز تفریحی در نزدیکی منطقه صفر مرزی با یکدیگر ملاقات کنند.
پیونگ یانگ، علت اتخاذ این تصمیم را، سوء استفاده مقام های محافظه کار کره جنوبی از این دیدارها به عنوان عاملی برای فشار بر دولت کره شمالی عنوان کرد و برگزاری مراسم ملاقات خانوادگی را تا زمان عادی شدن جو و آماده شدن فضا برای مذاکرات به تعویق انداخت.
برگزاری این دیدارها که از سال 2000 آغاز شده بود، از سه سال پیش و با افزایش مجدد تنش میان کره شمالی و کره جنوبی، متوقف شد.
جنگ داخلی کره در سال های 1950 تا 1953، با مداخله نظامی آمریکا و متحدانش منجر به دو تکه شدن شبه جزیره کره در شمال و جنوب، میان نیروهای متمایل به شوروی سابق و بلوک غرب شد. هزاران خانواده بر اثر این جنگ از یکدیگر دور افتاده و بسیاری از آنها طی سال ها هیچ خبری از یکدیگر نداشتند./1421/1409/ح

ارسال نظرات