۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۸۵۱۴۳
امام جمعه کاشان:

امیدواریم سفر رییس جمهور به نیویورک دستاوردهای مهمی برای ایران داشته باشد

خبرگزاری رسا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به سفر رییس جمهوری به نیویورک و شرکت در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رییس جمهور ایران در جلساتی شرکت خواهد کرد که این جلسات میدان نبرد ایران با دیگر کشورهای جهان است.
امیدواریم سفر رییس جمهور به نیویورک دستاوردهای مهمی برای ایران داشته باشد آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان پسرانه صفاری کاشان، گفت: با به حرکت درآمدن کاروان علم در سراسر کشور کار تعلیم و تربیت در کشور نیز از امروز با بسیج و پشتیبانی و تدارکات وسیع تمامی نیروهای امور تربیتی آغاز می شود.

 

وی حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستان در آیین بازگشایی مدارس ‌شهرستان کاشان را نمادی از تکریم مقام  دانش آموز دانست و تأکید کرد: دانش آموزان آینده سازان میهمن اسلامی، آینده جبهه علم و دانش از آن شما است و از امروز همه در خدمت دانش آموزان هستند تا دانش بتوانند با کسب علم به درجات عالی علوم برسند.

 

وی افزود: نسل اول انقلاب در پایان دوران مسؤولیت خود قرار دارد و شما دانش آموزان باید از هم اکنون خود را آماده ساختن ایرانی مقتدر و توانمند نمایید تا هیچ ابرقدرتی توان تهاجم به ملت ایران اسلامی و تسلط بر خاک ایران اسلامی را نداشته باشد.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که مقام عالم قابل تفسیر نیست، گفت: کسب درجات علمی در گروه کسب علم است و هر فرد عالمی را به نسبت مراتب علمی که دارد دارای درجه و رتبه است و  رشد علمی دانش آموزان نباید تنها به رشد طولی بسنده شود بلکه رشد علمی دانش آموزان باید طولی و عرضی توأمان باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، عمر دوران نوجوانی و جوانی را کوتاه دانست و از دانش آموزان خواست از فرصت نوجوانی و جوانی خود بیشترین بهره را در کسب علم داشته باشند و دراین راه از دوستان ناباب دوری و با استفاده از دوستانی که به درس و کسب علم اهمیت می دهند در راه کسب علم تلاش کنید.

 

آیت الله نمازی بر تشویق دانش آموزان برای درس خواندن توسط آموزگاران تأکید کرد و گفت: دانش آموزان نیز باید از فرصت بدست آمده برای کسب علم به خوبی استفاده کنند که فرصت ها به سرعت در حال گذر هستند و دانش آموزان باید همه وقت و تلاش خود را در راه خوب درس خواندن صرف کنند تا عالم شوند چرا که دانشمندان بزرگ افرادی هستند که برای کسب علم از همه چیز خود گذشتند.

 

امام جمعه کاشان حضور دانش آموزان در نمازهای جماعت را مهم دانست و تأکید کرد: دانش آموزانی که اهل نماز جماعات و نماز جمعه هستند هرگز در دام افراد ناباب گرفتار نخواهند شد و از هرگونه خطا و گمراهی به دور خواهند بود.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که امروز کشورهای اسلامی و امت اسلامی در محاصره دشمنان اسلام قرار گرفته است  و دشمن در نبرد خود، مکرراً از تسلیحات نظامی، سیاسی و فرهنگی مسلمانان را هدف قرار می دهد، گفت: شما دانش آموزان، فرزندان ایران اسلامی باید توجه داشته باشید که در یک فضای نا آرامی قرار دارید که میدان امروز میدان نبرد فرهنگی بین اسلام و کفر است.

 

امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به سفر رییس جمهوری به نیویورک و شرکت در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: رییس جمهور ایران در جلساتی شرکت خواهد کرد که این جلسات میدان نبرد ایران با دیگر کشورهای جهان است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به تعبیر نرمش قهرمانان رهبر معظم انقلاب گفت وگوهای رییس جمهوری ایران در سازمان ملل، اظهارامیدواری ‌کرد، رییس جمهور ایران دستاوردهای مهمی را از این سفر داشته باشد.

 

 در ادامه این مراسم حسین حنطه ای، مدیر آموزش و پرورش کاشان نیز با آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان کاشان 50 هزار و 434 نفر دانش آموز دختر و پسر این شهرستان در دو مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم، در 326 واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند و توسعه هنرستانهای فنی و حرفه ای و  مراکز غیر دولتی نیز از رشد خوبی برخوردار بوده است در سال جاری، هفت هزار دانش آموز در 37 مدرسه غیر دولتی شاغل به تحصیل هستند.

 

وی افزود: رشد علمی در مدارس کاشان به گونه ای است که از سال 87 با 76 درصد قبولی به رقم 89 درصد رسیده است که 13 درصد رشد بوده است و در این شهرستان50 هزار و 434 دانش آموز در 326 واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را در یک هزار و 852 کلاس درس آغاز می کنند.

 

آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، علیرضاجوادی معاون استاندار و فرماندار کاشان، فرمانده نیروی انتظامی، جانشین فرمانده سپاه کاشان، مسؤولان گروههای تربیت بدنی و ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مدیران  و معاونین آموزش و پرورش شهرستان کاشان و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان در دبیرستان صفاری خیابان کارگر کاشان برگزارشد./939/پ202/ج

ارسال نظرات