۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۸
کد خبر: ۱۸۵۱۹۱
رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در کاشان:

بسیج طلاب حوزه های علمیه پرچمدار تکلیف محوری است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: بسیج طلاب حوزه های علمیه می خواهد پرچمدار تکلیف محوری باشد و تکلیف محوری را وظیفه اصلی خود می داند و برای نشر اسلام با تبعیت از رهبری، از همه چیز خود می گذرد.
سازما بسيج طلاب و روحانيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی رضایی، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح پایگاه بسیج طلاب دارالعلم آیت الله اعتمادی شهرستان کاشان، با تبریک هفته دفاع مقدس به طلاب حوزه های علمیه کاشان، گفت: ما باید بر خود ببالیم در کشوری زندگی می کنیم که امام زمان(عج) سکان دار آن است و مردم آن در طول تاریخ به ویژه در سه دهه اخیر، برای دفاع از اسلام و نظام حاضر شدند از هرچه دارند بگذرند تا کوچکترین جسارتی به دین و مملکت آنها نشود.

 

5000 هزار شهید طلبه در سرتاسر کشور

وی با اشاره به این که حوزه علمیه برای ادای فریضه دینی خود همیشه در خط مقدم جبهه های جنگ با دشمن حاضر بودند، یادآورشد: در بین شهدای دفاع مقدس، روحانیون و طلبه ها بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

 

 وی تعداد شهدای بسیجی طلبه در 8 سال دفاع مقدس را نزدیک به 5 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیشتر شهدای بسیجی طلاب از فرماندهان قرارگاه مرکزی، فرمانده تیپ و فرمانده گردان و متخصص در سلاح های جنگی و توپخانه بودند، از جمله شهید ردانی پور از اصفهان و شهید میثمی از قرارگاه مرکزی بودند.

 

 رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: شهادت شهدای بسیجی طلبه و روحانی به روحانیت و حوزه های علمیه آبرو و عزت بخشیده است.

 

حجت الاسلام رضایی، با اشاره به وقوع جنگ زیاد در طول تاریخ بدون این که نام مقدس داشته باشند، گفت: عنوان دفاع مقدس برای جنگ 8 ساله برای این است که رزمندگان ایرانی بر اساس وظیفه دینی و قرآن و خدا و تبعیت از امام زمان(عج) خود برای دفاع از اسلام و جمهوری اسلامی راهی جبهه های نبرد شدند.

 

وی یکی از مصوّبات بسیج را نیز تشکیل پایگاه های بسیج در مساجد اعلام کرد و بیان داشت: رزمندگان اسلام نیز برای نبرد با دشمنان اسلام از مساجد که محل مقدسی راهی جبهه جنگ شدند.

 

بسیج طلاب می خواهد پرچمدار تکلیف محوری باشد

حجت الاسلام رضایی جبهه های جنگ را دانشگاه بزرگی برای جوانان رزمنده دانست و گفت: در این دانشگاه که نبرد با ابرقدرت های جهان بود، خیلی از جوانان رزمنده نمره قبولی گرفتند و به مدارج بالاتری رفتند.

 

وی یاد آور شد: بسیج طلاب حوزه های علمیه می خواهد پرچمدار تکلیف محوری باشد و تکلیف محوری را وظیفه اصلی خود می داند و برای نشر اسلام با تبعیت از رهبری از همه چیز خود می گذرد.

 

به گفته وی، طلبه بسیجی درس می خواند و اهل بصیرت است و گوش به فرمان ولی امر است تا در هر زمانی که لازم باشد درس را کنار بگذارد و بر اساس تکلیفی که دارد، درس دیگری را در جبهه دیگر آغاز کند.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تأکید کرد: طلاب بسیجی کشور امروز برای دفاع از کیان اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در پایگاه های حوزه های  بسیج سراسر کشور آماده است.

 

فلسفه تشکیل بسیج طلاب پاسخگویی اعتقادی به سؤالات همه مردم است

حجت الاسلام رضایی، در ادامه با اشاره به تأکید امام راحل بر توجه به دو قشر بسیج طلاب در حوزه های علمیه و بسیج دانشجویی در دانشگاه ها گفت: طلبه های ما در حوزه ها و دانشجویان در دانشگاه ها اصول نه غربی و نه شرقی، جمهوری اسلامی را فریاد زدند.

 

وی همچنین با اشاره به این که امام راحل، فلسفه تشکیل بسیج طلاب حوزه های علمیه  را پاسخگویی به نیازهای اعتقادی و فرهنگی همه اقشار جامعه دانست و گفت: علاوه بر این وظیفه،  باید تلاش کنند تا دیگران را نیز رشد بدهند./939/پ202/ب

ارسال نظرات