۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۸۵۳۷۴
عضو هیأت رییسه مجلس:

آمریکا با طرح مذاکره سعی در تطهیر گذشته دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز گفت: یکی از اهداف آمریکا با طرح مسأله مذاکره، سعی در تطهیر گذشته خود و بی‌توجهی به جنایاتی بوده که علیه ملت ایران روا داشته است.
عليرضا منادي نماينده مردم تبريز در مجلس

علیرضا منادی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سخنرانی رییس جمهور کشورمان در اجلاس سالیانه سازمان ملل متحد در نیویورک اظهار داشت: سخنان مهم حجت الاسلام روحانی مواضع رسمی و مورد تأیید رهبری و ملت ایران اسلامی بوده است.


وی با بیان این‌که دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا که سال ها وجود داشته است، تنها با چند سخنرانی دیپلماتیک کوتاه نخواهد شد، خاطرنشان کرد: نگاهی به تاریخ ایران نشان می دهد که هرگاه ملت و دولت مورد هجمه سلطه‌گران، تجاوز نظامی، توطئه‌های پنهانی و فتنه‌های سیاسی و اقتصادی قرار گرفته، آمریکا یکی از عوامل این مصیبت‌ها بوده است.


نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که سابقه اختلافات و سوء تفاهمات ایران و امریکا طولانی بوده و حل و فصل مسایل نیاز به تمهیدات و زمان مناسب دارد، گفت: ابتدا آمریکا با حسن نیت خود نسبت به ملت ایران را نشان دهد و این امر تنها با جبران گذشته تاریک و خبیثانه و همچنین عذرخواهی از مردم ایران ممکن است.


منادی با اشاره به این‌که دولتمردان با شناخت دقیق از مفهوم نرمش قهرمانانه هیچگاه در دام سیاست‌های خصمانه و توطئه‌های پنهان آمریکا و غرب اسیر نخواهند شد، افزود: نگاهی به چند سال گذشته نشان داده که یکی از اهداف آمریکا با طرح مسأله مذاکره، سعی در تطهیر گذشته خود و بی‌توجهی به جنایاتی بوده که علیه ملت ایران روا داشته است.


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ملت ایران هیچگاه کودتای 28 مرداد، حمایت از شاه مخلوع، تجهیز و پشتیبانی از صدام برای حمله ایران، بمباران شیمیایی سردشت و هزاران جنایت دیگر آمریکا را از یاد نخواهند برد، گفت: آمریکا با این کارنامه سیاه نزد ملت ایران چگونه می تواند دم از مذاکره آن هم با شرط و شروط به میان آورد.


وی با اشاره به تلاش دولتمردان آمریکایی برای برقراری ملاقاتی هر چند کوتاه با رییس جمهور کشورمان گفت: امروز عزت، عظمت و اقتدار نظام اسلامی ایران به مرحله‌ای رسیده که آمریکا برای ملاقات با دولتمردانش در تلاش و تکاپوست، در چنین شرایطی نباید از توصیه‌های رهبری با مضمون نرمش قهرمانانه غافل بود.


منادی در پایان با تأکید بر هوشیاری هیأت اعزامی ایران به سازمان ملل گفت: انتظار می رود که رییس جمهور و وزیر امور خارجه در سخنرانی ها، دیدارها و مصاحبه های خود در نیویورک سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را به صورت متوازن و به ویژه اصل عزت را کاملا مراعات کنند./935/ت303/ج

ارسال نظرات