۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۸۵۵۶۱
امام جمعه موقت مراغه:

غرب فرصت مذاکره با ایران را غنیمت بداند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی راد با بیان این‌که غرب نباید به فکر فرصت سوزی در مذاکره با ایران باشد، گفت: موقعیت جهانی ایران به گونه ای است که غرب باید فرصت مذاکره با ایران را غنیمت بداند.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی راد، امام جمعه موقت مراغه امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات ایران و گروه 5+1 در آینده نزدیک، اظهار داشت: سخنان و مواضع حجت الاسلام روحانی در نیویورک نشان دهنده حسن نیت ایران در مواحهه با غرب است.


وی با بیان این‌که رییس جمهور کشورمان در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل برای چندمین بار به صورت واضح اعلام کرد که ایران به دنبال بمب اتم نیست، تصریح کرد: حجت الاسلام روحانی در این سخنرانی مهم پیشنهاد تشکیل ائتلاف صلح به جای ائتلاف جنگ را ارایه کرد که نشان دهنده صلح‌دوستی ایرانیان است.


امام جمعه موقت مراغه با اشاره به این‌که سخنرانی رییس جمهور و فتوای تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی می تواند مبنای مذاکرات آتی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: غرب نباید به فکر فرصت سوزی در مذاکره با ایران باشد، امروز موقعیت جهانی ایران به گونه ای است که غرب باید فرصت مذاکره با ایران را غنیمت بداند.


حجت الاسلام محمدی راد لزوم ایجاد شرایط مناسب برای مذاکره سازنده و در نظر گرفتن مطالبات ملت ایران را ضروری دانست و افزود: باید با تعیین جدول زمانی در کوتاه ترین وقت و با در نظر گرفتن حقوق ملت ایران این مذاکرات به سرانجام برسد.


وی با بیان این‌که لغو تحریم های ظالمانه می تواند به عنوان نخستین گام غربی ها برای نشان دادن حسن نیت خود به ملت ایران تلقی شود، افزود: مفهوم مذاکره برای برد برد آن است که هر دو طرف به فکر منافع سوی دیگر باشد، ضمن این‌که خواست طرفین نیز تامین شود.


امام جمعه موقت مراغه در بخش دیگری از سخنان خود هفته دفاع مقدس را یادآور دلامردی های رزمندگان جان بر کف و پیرو خمینی کبیر دانست و اظهار داشت: باید با مطالعه وصیت نامه شهدا راه آن بزرگمردان تاریخی را ادامه دهیم، چراکه امنیت و اقتدار کنونی کشور مدیون خون شهداست.


وی شکست حصر آبادان را تجلی ولایتمداری رزمندگان جبهه های حق علیه باطل دانست و افزود: اگر امروز به دنبال مقابله با توطئه های دشمنان هستیم، باید تبعیت محض از ولایت را فراموش نکنیم، در غیر این صورت از صراط مستقیم منحرف خواهیم شد./935/پ203/ع

ارسال نظرات