۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۸۵۷۸۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پذیرش فتوای رهبری از سوی اوباما مهم‌ترین دستاورد سفر نیویورک بود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقرار رییس جمهور آمریکا به حق مسلم ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای با استناد به فتوای حضرت آیت الله خامنه‌ای مهم‌ترین دستاورد سفر حجت الاسلام روحانی و هیأت همراه به نیویورک بود.
مهدي دواتگري

مهدی دواتگری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به نتایج سفر رییس جمهور کشورمان به آمریکا و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: سخنان حجت الاسلام روحانی در این مجمع و اعلام مواضع نظام برگرفته از توصیه‌های قبل از سفر رهبر معظم انقلاب بوده است.


وی با بیان این‌که این سفر چند روزه دستاوردهای مهمی برای نظام اسلامی به دنبال داشت، خاطرنشان کرد: اقرار رییس جمهور آمریکا به حق مسلم ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای با استناد به فتوای حضرت آیت الله خامنه‌ای مهمترین دستاورد سفر حجت الاسلام روحانی و هیأت همراه به نیویورک بود.


دواتگری با بیان این‌که اظهارات رییس جمهور آمریکا فعلا در مقام حرف و سخن قابل بررسی است، تصریح کرد: سخنان رییس جمهور کشورمان نشان دهنده حسن نیت ایران نسبت به جامعه بین الملل بوده است، امروز پس از سال‌ها مذاکره در خصوص پرونده هسته‌ای نوبت آمریکایی‌ها و غرب است که حسن نیت خود نسبت به ملت ایران را در عمل نشان دهند.


نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران موضعی واحد نسبت به فعالیت های هسته‌ای خود در طول سال های گذشته داشته است، سخنان حجت الاسلام روحانی نیز تأکیدی دوباره بر مواضع قبلی بوده است، اما غرب در مذاکراتی که با ایران داشته، بر اساس اطلاعات و آمار غلط در میز مذاکره حاضر می شد.


وی با بیان این‌که دیدار و مذاکره وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در حاشیه این اجلاس و گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور دو طرف نکته عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بوده است، گفت: اصل مسلم آن است که نباید نسبت به آمریکایی‌ها خوش‌بین بود، چراکه حافظه تاریخی ملت ایران نسبت به آمریکا بسیار تاریک است.


دواتگری در پایان با اشاره به از سر گیری مذاکرات ایران با گروه 1+5 در هفته‌های آینده یادآور شد: این مذاکرات آزمونی جدی برای آمریکا و غرب محسوب می شود، اگر ایران شاهد گام‌های مثبت و مؤثر طرف مقابل باشد، به یقین ادامه مذاکرات باید با لغو تحریم‌ها و اعتمادسازی متقابل همراه باشد./935/ت303/ج

ارسال نظرات