۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۸۵۸۱۶

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نمایشگاه آثار نقاشی دفاع مقدس در قم، عطرافشانی وغبارروبی گلزار شهدای بخش کهک و آموزش حفظ جزء 30 قرآن در اداره تبلیغات اسلامی قنوات برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، با حضور سرهنگ پاسدار احمد حسینی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، وحید فرجی رییس حوزه هنری استان و جمعی از هنرمندان نمایشگاه آثار نقاشی دفاع مقدس با همکاری حوزه هنری استان قم افتتاح شد.
در ابتدای این مراسم و در حضور نقاشان آثار به نمایش گذاشته شده، از 10 تابلو با موضوع دفاع مقدس، ایثار و شهادت پرده‌برداری شد.
این آثار به سفارش حوزه هنری استان قم و از سوی نقاشان پیشکسوت استان، استادان هادی گل محمدی، غلامحسین قربانی، محسن مقدادی، حسن عزیزی، سعید عبدالحسینی و سید علی قافله‌باشی خلق شده‌اند.
نمایشگاه نقاشی دفاع مقدس به همت حوزه هنری استان قم و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه و نگارستان اشراق، از 31 شهریورماه تا 9 مهرماه در نگارستان اشراق دایر است.
آموزش حفظ جزء سی‌ام قرآن در اداره تبلیغات اسلامی قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برگزاری دوره آموزشی حفظ جزء سی ام قرآن ویژه دانش‌آموزان در محل این اداره خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: همزمان با شروع سال تحصیلی اداره تبلیغات اسلامی قنوات با همکاری جامعةالقرآن الکریم این شهر یک دوره کلاس آموزش حفظ جزء سی ام قرآن کریم برگزار می‌کند.
وی افزود: در این دوره آموزشی دانش آموزان پایه اول ابتدایی که سال گذشته دوره روخوانی و روانخوانی جامعةالقرآن را گذرانده اند آموزش حفظ ترتیبی جزء سی ام را فرا می گیرند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در ادامه افزود: این دوره آموزشی به مدت 8 ماه ادامه دارد و در پایان به منتخبان این دوره گواهینامه اعطا خواهد شد.
تشریح برنامه‌های تبلیغات اسلامی قم در هفته دفاع مقدس
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم،‌ برنامه‌های این اداره کل در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده اظهار کرد: برگزاری جلسات خاطره گویی از دوران دفاع مقدس در هیأت‌های محوری و شاخص، دیدار با خانواده‌های شهدای محلات با هماهنگی بنیاد شهید، همکاری در برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در برخی نهادها و سازمان‌ها و بازدید بانوان فرهنگی از برخی خانواده‌های شهیدان از جمله برنامه‌های این سازمان است.
وی برگزاری جلسه خاطره گویی دوران دفاع مقدس در هیأت‌های مذهبی بانوان، تبلیغات محیطی و غبارروبی گلزار شهدای دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در هفته دفاع مقدس است.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده ادامه داد: در روستاهای استان هم برنامه‌های متنوعی با محوریت روحانیان مستقر برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس و انتقال جذابیت‌ها و ارزش‌های آن دوران به نسل جوان اجرا شده است.
وی برگزاری مسابقات ورزشی، توزیع بروشور در مساجد منطقه نیروگاه، توزیع بلیت‌های مناسبتی استخر با تخفیف ویژه و برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های مجتمع فرهنگی تبلیغی نور ذکر کرد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزاری جلسات گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مساجد شهری و روستایی برای بازخوانی جذابیت‌های دوران جنگ تحمیلی را یکی دیگر از این برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: اطلاع‌رسانی لازم به ائمه جماعات و روحانیان مستقر روستاها درباره بازخوانی ارزش‌ها و جذابیت‌های دوران دفاع مقدس در مساجد شهری و روستایی انجام شده است.
وی گفت: بسیاری از این برنامه‌ها با دعوت از یادگاران دوران دفاع مقدس و ذکر خاطره گویی اجرا شده است.
تجلیل حوزه هنری قم از بانوی فعال در عرصه دفاع مقدس
مسؤول امور بانوان حوزه هنری استان قم به دیدار شهناز جعفری فعال عرصه انقلاب و دفاع مقدس رفت و تلاش‌های وی تقدیر کرد.
همزمان با روز عفاف و پاسداری، مسؤول امور بانوان حوزه هنری استان قم با هدف ارج نهادن به نقش زنان در صیانت از دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی، به همراه تعدادی از مشاوران و معاونان امور بانوان ادارات استان قم به دیدار شهناز جعفری از جمله فعال این عرصه رفتند.
شهناز جعفری از سال 1354 تا 57 به پیاده‌سازی و تکثیر بیانات انقلابی حضرت امام خمینی(ره) مشغول بود، در ابتدای شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی در حزب جمهوری فعالیت داشت و با شروع جنگ تحمیلی در آبادان حضور یافت و به امداد رسانی پرداخت.
در پایان این دیدار مسؤول امور بانوان حوزه هنری قم با اهدای لوح تقدیری از این بانوی جهادگر تجلیل کرد.
در بخشی از این لوح آمده است: تاریخ شکوهمند این سرزمین سرشار از خاطرات زنان دلیری چون شماست که مرد میدان‌های خطیر بوده‌اند، زنانی که گاه در میدان مبارزه با طاغوت و گاه در جبهه رزم علیه ظالمان مهاجم حماسه‌های بزرگی را رقم زدند، آیه‌های ظلم ستیزی و جهاد را از محضر کلام الهی آموختند و در میدان عمل جانانه متجلی ساختید، حوزه هنری استان قم سپاس صمیمانه خود را به پاس ایثارگری‌ها و دلاوری‌ها به شما خواهر گرامی تقدیم می‌دارد.
عطرافشانی وغبارروبی گلزار شهدای بخش کهک
همزمان با هفته دفاع مقدس مراسم معنوی غبارروبی وعطرافشانی مزار شهدای بخش کهک برگزار شد.
این مراسم با حضور سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک و چند تن از مسؤولان محلی و مردم شهیدپرور بخش کهک قم برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام محمد قنبری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک ضمن تجلیل از مقام والای شهیدان همگان را به لزوم پاسداشت دستاوردهای دفاع مقدس سفارش کرد.
وی در ادامه بیان داشت: ملت ایران در طول دفاع مقدس به تمامی دشمنان نشان دادند که ملتی که روحیه ایثارگری و شهادت طلبی دارد شکست ندارد.
حجت‌الاسلام قنبری بر لزوم ادامه راه شهدا با پیروی از ولایت فقیه تأکید کرد و افزود: رمز پیروزی ملت ایران، حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است.
بازخوانی جذابیت‌های دفاع مقدس در مساجد شهری و روستایی قم
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری جلسات گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مساجد شهری و روستایی برای بازخوانی جذابیت‌های دوران جنگ تحمیلی خبر داد.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده اظهار کرد: اطلاع رسانی لازم به ائمه جماعات و روحانیان مستقر روستاها درباره بازخوانی ارزش‌ها و جذابیت‌های دوران دفاع مقدس در مساجد شهری و روستایی انجام شده است.
وی گفت: بسیاری از این برنامه‌ها با دعوت از یادگاران دوران دفاع مقدس و ذکر خاطره گویی اجرا شده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین بر لزوم انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد و گفت: آنچه مایه عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران بوده و هست، ارزش‌های دوران دفاع مقدس است./907/پ203/ی
ارسال نظرات