۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۸۵۸۳۳
عضو جامعه مدرسین:

فریب مذاکره با آمریکا را نخوریم/ ابعاد تصمیم رییس جمهور روشن نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طرح نرمش قهرمانانه را به هیچ وجه با اصل استقامت در تضاد ندانست و با تاکید بر این که نباید فریب مذاکره با آمریکا را بخوریم، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان حکیمانه خود نیز بر اصل استقامت و عدم عدول از اصول تأکید فرموده اند.
حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني حجت الاسلام والمسلمين موسوي اصفهاني موسوي اصفهاني

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که طرح بحث نرمش قهرمانه به هیج وجه نشانه عدول از ارزش‌ها و تغییر اصول نیست، اظهار داشت: اصل استقامت در برابر دشمنان و زیاده خواهان همواره از اصول ایران بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پس از جریانات مصر، گفت: ایشان همواره در موضع گیری‌های خود بر اصل استقامت تأکید داشتند و در سخنان اخیر خود نیز بار دیگر اشاره فرمودند که نباید از اصول عدول کنیم و این اصول مهم نباید فراموش بشود.

مدیر حوزه علمیه همدان با بیان آیه«فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْ‌تَ وَمَن تَابَ مَعَکَ» به قرآنی بودن این ایدئولوژی تأکید کرد و ابراز داشت: پافشاری کردن بر روی اصول از مهم‌ترین آموزه‌های دینی ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی کوتاه آمدن در این زمینه در شرایط بسیار حساس و در موارد اضطرار را به عنوان تبصره این اصل مطرح کرد و گفت: البته تشخیص این موارد استثناء به صلاحدید رهبر معظم انقلاب است.

وی سابقه احتیاط و کوتاه آمدن از بحث استقامت را بسیار نادر خواند و ابراز داشت: در صدر اسلام صلح حدیبیه و پس از انقلاب می توان جریان قبول قطعنامه از سوی امام(ره) را از جمله این موارد استثناء در این زمینه برشمرد که هیچ راه دیگری غیر از آن نبود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره خداوند کمک حال ما بوده است، گفت: امیدواریم از این به بعد عنایات حضرت حق بر این انقلاب و مقام معظم رهبری و امت بیش از پیش باشد.

مرسی هم فریب مذاکره با آمریکا را  خورد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی موسوی اصفهانی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به غیر از بحث ارتباط مقامات ایران با آمریکا، عملکرد رییس جمهور و هیات همراه در سفر به نیویورک را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: مذاکره با آمریکا خطرناک است؛ مصری ها فریب مذاکره با آمریکا را خوردند که کارشان به اینجا کشیده شد.

وی افزود: مرسی می خواست از حمایت آمریکا و اسرائیل برخوردار شود اما این امر اتفاق نیفتاد و با این کار حتی حمایت داخلی خود را نیز از دست داد؛ البته وضعیت کشور ما با عنایت الهی و رهبری هوشمندانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه مانند مصر نخواهد شد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی رییس جمهور ایران و آمریکا، گفت: ابعاد این تصمیمی که گرفته شد خیلی برای ما روشن نیست و تردید داریم که این کار با مواضع رهبر معظم انقلاب منطبق باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی ادعای دروغ آمریکایی‌ها مبنی بر درخواست ایران برای تماس تلفنی را موجب تردید بیشتر در درستی این ارتباط دانست و ابراز داشت: آقای روحانی برخلاف آمریکایی‌ها مدعی است که آنها این پیشنهاد را مطرح کرده اند؛ شفاف نبودن این مطلب تردید در مورد این که چنین کاری به صلاح بود یا نه، را تشدید می کند.

 

وی با اشاره به این که تاکنون هیچ صداقتی از سوی مقامات آمریکایی‌ مشاهده نشده است، افزود: به نظر بنده مسؤولان ما نباید بدون موافقت رهبر معظم انقلاب چنین کاری می کردند؛ البته نمی‌دانم چنین هماهنگی ای صورت گرفته یا خیر؟

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مواضع امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد برقراری ارتباط با آمریکا، گفت: رهبر معظم انقلاب چنین رابطه ای را رابطه گرگ و میش توصیف کرده بودند بنابراین تردید داریم که این اقدام مورد تأیید ایشان باشد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با بیان این که مسأله ملاقات وزرای امورخارجه ایران و آمریکا نیز باید مورد ارزیابی قرار گیرد، اظهار کرد: باید دید که آیا آنها واقعا در مورد مسائلی که در این دیدار مطرح شده است از خود صداقت نشان داده اند یا خیر؟

 

مسؤولان با مشورت رهبری حرکت کنند

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با اشاره به سخنان رییس‌جمهور آمریکا، گفت: اوباما می گوید این ارتباط تلفنی با هماهنگی اسرائیل انجام شده است؛ آنها با طرح این موضوع می خواهند بگویند که مسأله رژیم غاصب صهیونیستی همچنان در رأس امور ما است.

 

وی خطاب به دولتمردان توصیه کرد: آنها باید ادامه کار را با مشورت رهبر معظم انقلاب و نظریاتی که ایشان صلاح می دانند پیش‌ ببرند تا بعد از 34 سال استقامت مجبور به مذاکره نشویم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نحوه عملکرد هیأت ایرانی و سخنان اقای روحانی در موارد دیگر را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: نحوه مطرح شدن مواضع و مطالبات ایران در سخنان رییس‌جمهور بسیار جالب بود./928/ت301/ج

ارسال نظرات