۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۸۵۹۱۰

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

خبرگزاری رسا ـ ذاکران فیلم‌های دفاع مقدس برای دانش‌آموزان منطقه نیروگاه، برگزاری جلسه شورای اقامه نماز در تبلیغات اسلامی و تجلیل از خانواده‌ شهیدان روستای جنت‌آباد قم از سوی روحانی مستقر روستا برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عبدالعلی غلامی، مدیر مجتمع فرهنگی نور  گفت: فیلم‌های دفاع مقدس برای دانش‌آموزان منطقه نیروگاه با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ جنگ و شهادت، اکران شد.
وی اظهار داشت: این فیلم‌هاهمزمان با هفته دفاع مقدس طبق هماهنگی انجام شده با مدارس منطقه نیروگاه اکران شد.
مدیر مجتمع فرهنگی نور در ادامه افزود: دوئل، روبان قرمز، بوی پیراهن یوسف، لیلی با من است و آژانس شیشه‌ای از جمله فلیم‌های اکران شده برای دانش آموزان است.
حجت‌الاسلام غلامعلی بر لزوم انتقال ارزش‌های دفاع مقدس از زبان هنر به نسل جوان تأکید کرد و اکران فیلم‌های دفاع مقدس را در راستای این مهم برشمرد.
جلسه شورای اقامه نماز در تبلیغات اسلامی قم
پنجمین جلسه شورای اقامه نماز اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با حضور مدیرکل و اعضای جلسه برگزار شد.
در این جلسه اعضای شورا ضمن بیان دیدگاه‌های خود درباره راهکارهای ترویج فرهنگ نماز در جامعه خواستار همکاری با نهادهای مرتبط پیرامون این موضوع شدند.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اهمیت نماز به عنوان یکی از واجبات دینی، باید به پیام‌های مقام معظم رهبری که در اجلاسیه نماز در سال‌های گذشته قرائت شده، توجه بیشتری داشته باشیم.
حجت‌الاسلام داود سبحانی‌فر، دبیر شورای اقامه نماز نیز در این جلسه با اشاره به آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: پیرامون روش‌های ترویج فرهنگ نماز در مدارس قم باید طرح‌های جدیدی ارائه شود تا مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد.
وی افزود: شورای اقامه نماز اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم علاوه بر اجرای طرح‌های فرهنگی با حضور کارکنان و خانواده‌های آنها، در صدد نشر فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه است.
تمدید مدت برپایی نمایشگاه نقاشی شهادت و ایثار در قم
نمایشگاه نقاشی شهادت و ایثار که به همت واحد تجسمی حوزه هنری استان قم برپا شده است، به مدت یک هفته تمدید شد.
نمایشگاه نقاشی شهادت و ایثار که همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس افتتاح شده بود تا تاریخ 15 مهر 1392 تمدید شد.
این نمایشگاه دربرگیرنده 10 تابلو نقاشی از پنج هنرمند نقاش استان شامل هادی گل‌محمدی، غلامحسین قربانی، محسن مقدادی، حسن عزیزی، سعید عبدالحسینی و سید علی قافله‌باشی است که به سفارش حوزه هنری استان قم خلق شده‌اند.
علاقه‌مندان برای بازدید از آثار این نمایشگاه می‌توانند تا 15 مهرماه به نگارستان اشراق واقع در ابتدای چهار راه شهدا مراجعه کنند.
تجلیل از خانواده‌ شهیدان روستای جنت‌آباد قم از سوی روحانی مستقر روستا
روحانی مستقر روستای جنت‌آباد قم در هفته دفاع مقدس با تعدادی از خانواده‌های معظم شهیدان دیدار و از صبر و استقامت آنها تجلیل کرد.
مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم دیدار و تجلیل از خانواده شهیدان با همکاری روحانی مستقر روستای جنت آباد در منزل چند تن از خانوادهای شهیدان این روستا برگزار شد.
در ابتدای این مراسم پر فیض و معنوی حجت‌الاسلام رضوانیان با اشاره به اهمیت تجلیل از صبر و استقامت خانواده معظم شهیدان گفت: شهیدان، مایه برکت و مباهات نظام اسلامی هستند و فرهنگ ایثار و شهادت ضامن بقای انقلاب به شمار می‌رود.
وی افزود: این فرهنگ باید به عنوان یک نماد از مفاخر اسلامی در جامعه ثبت شود.
وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: خانواده شهیدان هشت سال دفاع مقدس سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و باید همیشه قدردان والدین شهیدان به خاطر تربیت فرزندانی که از جانشان در راه دفاع از کشور و ناموس خود گذشتند، باشیم و تمامی تلاش خود را برای رفع نیازهایشان به کار بگیریم.
در ادامه این مراسم چند تن از بسیجیان دوران دفاع مقدس به خاطره گویی پرداختند.
توجه به پیام‌های مقام معظم رهبری برای ترویج فرهنگ اقامه نماز
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خواستار توجه به پیام‌های مقام معظم رهبری در اجلاسیه‌های نماز برای ترویج فرهنگ اقامه نماز شد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در پنجمین جلسه شورای اقامه نماز این اداره کل اظهار کرد: با توجه به اهمیت نماز به عنوان یکی از واجبات دینی، باید به پیام‌های مقام معظم رهبری که در اجلاسیه نماز در سال‌های گذشته قرائت شده، توجه بیشتری داشته باشیم.
وی در این راستا به کارشناس طرح و برنامه اداره کل مأموریت داد تا تمامی پیام‌های مقام معظم رهبری به اجلاسیه نماز را جمع آوری و در اختیار اعضای شورای اقامه نماز قرار دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: اعضای شورای اقامه نماز باید با دقت این پیام‌ها را بررسی و مطالعه کرده و نکات قابل توجه را برای پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری درباره نماز در جامعه اجرایی کنند./907/پ203/ن
ارسال نظرات