۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۸۵۹۹۶

اشتون مخالف تحریم های جدید علیه ایران

خبرگزاری رسا ـ اشتون: ما باید تمایل و حس نیت خود را برای انجام مذاکرات نشان دهیم، همانطور که این انتظار را از طرف مقابل داریم.
کاترين اشتون مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری به نقل از کاترین اشتون گفت: در تلاشیم تا در فضایی مثبت، مذاکرات آینده با ایران را پیش ببریم. این سخنان رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به احتمال اعمال تحریم های تازه از سوی کنگره آمریکا ابراز شد.
به گزارش این خبرگزاری؛ رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه 30 سپتامبر (هشتم مهر) در پاسخ به سؤالی در مورد وضع تحریم های جدید توسط کنگره آمریکا و یا دیگر کشورها علیه ایران گفت: این وظیفه من نیست که به اعضای کنگره آمریکا بگویم که چه کاری باید انجام دهند ولی علاقمند هستم تا در بهترین فضای ممکن در مذاکرات آینده در ژنو حضور داشته باشم.
قابل ذکر است مذاکرات آینده میان ایران و کشورهای 1+5 قرار است روزهای 15 و 16 اکتبر (23 و 24 مهر ماه) برگزار شود.
خانم اشتون که در موسسه وودرو ویلسون در واشنگتن سخن می‌گفت، افزود: این بدان معنا است که ما باید تمایل و حس نیت خود را برای انجام مذاکرات نشان دهیم. همانطور که این انتظار را از طرف مقابل داریم.
کاترین اشتون در بخش دیگری از سخنانش در مورد بازه زمانی دستیابی به یک توافق گفت: ممکن است در پایان دو روز مذاکرات به نتیجه ای نرسیم اما باید این گفتگوها صورت بگیرد. اجازه بدهیم این روند شکل بگیرد و هر کسی می تواند به وضوح ببیند که ما چه کاری را انجام می‌دهیم.
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پژوهشگران حاضر در مرکز بین‌المللی وودرو ویلسون گفت: بسیار مهم است، کسانی را که نگران و بدبین هستند، متقاعد کنیم. به گفته وی؛ مذاکرات ژنو در سطح دیپلمات های ارشد برگزار خواهد شد و از سوی ایالات متحده آمریکا نیز وندی شرمن، معاون وزیر امورخارجه شرکت خواهد کرد./1421/1409/ح

ارسال نظرات