۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۸۶۰۱۰
امام جمعه کازرون:

رفتار اوباما پس از گفت‌گوی تلفنی درسی است برای افرادی که ذوق مذاکره با آمریکا داشتند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون با بیان این‌که مذاکره تلفنی با آمریکا در شرایط فعلی ضرورتی نداشت، این کار را عجولانه خواند و گفت: رفتار آمریکایی‌ها پس از تماس تلفنی به همه کسانی که ذوق مذاکره با آمریکا را داشتند نشان داد که نباید به آنها دلخوش کرد.
حجت الاسلام محمد خرسند
حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کارزون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که سخنرانی و مواضع رییس جمهور در سازمان ملل به طور کلی مثبت بود، گفت:‌ مواضع رییس جمهور در این سفر در چارچوب نظام جمهوری اسلامی و بر اساس عزت، حکمت و مصلحت بود.
وی ادامه داد: سخنان و موضع‌گیری‌های رییس جمهور در سازمان ملل نشان داد که ایران اهل مذاکره، گفت‌وگو و منطق است و توانست تا حدودی سردی روابط ما با برخی از کشورها را از بین ببرد.
امام جمعه کازرون با بیان این‌که در مقطع کنونی گفت‌وگوی تلفنی با رییس جمهور آمریکا ضرورتی نداشت، اظهار کرد: این یک کار عجولانه بود و ما باید به همان مذاکرات وزیر امور حارجه در حاشیه 5+1 با وزیر امور خارجه آمریکا بسنده می‌کردیم و منتظر می‌ماندیم که ببینیم آمریکا‌ها به دنبال مذاکره برابر و رفع تنش هستند یا نه.
حجت‌الاسلام خرسند با اشاره به چرخش‌ها و مواضع گوناگون مقامات آمریکایی در چند روز اخیر، افزود: این امر نشان می دهد که ما به مذاکره و گفت‌وگوی با آمریکا نباید خوشبین باشیم.
وی با تأکید بر این‌که آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که صادق نیستند و در تصمیم گیری آزادی عمل ندارند، گفت:‌ این رژیم صهیونیستی و نتانیاهو است که برای آمریکا تصمیم گیری می‌کند.
امام جمعه کازرون ادامه داد: کشوری که دیگران برای او تصمیم گیری می‌کنند قابل اعتماد نیست.
وی با اشاره به این‌که درخواست تماس از سوی آمریکایی‌ها بوده است، گفت: متأسفانه آمریکایی‌ها از این قضیه سوء استفاده کردند و به دروغ گفتند که درخواست از سوی ایرانی‌ها بوده و این امر گواهی بر صادق نبودن آمریکایی‌ها است.
حجت‌الاسلام خرسند با تأکید بر این‌که مذاکره تلفنی با آمریکا چیزی را حل نمی‌کند، پرونده سیاه آمریکایی‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: رفتار آمریکایی‌ها پس از مذاکره، اتمام حجتی بود برای همه کسانی که ذوق مذاکره با آمریکا را داشتند و متوجه شدند که این امر سرابی بیش نیست و نباید به مذاکره با آمریکا دلخوش بود./927/ت302/ج
ارسال نظرات