۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۸۶۰۷۳
جانشین فرمانده کل سپاه:

آمریکا در معادلات بین المللی سقوط کرده است

خبرگزاری رسا ـ سردار سلامی با بیان این‌که هیمنه پوشالی آمریکا رو به زوال است، گفت: ناتوانی آمریکا در حمله به سوریه یکی از شواهد آشکار سقوط قدرت آمریکا در معادلات بین المللی است.
سردار سلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که هیمنه پوشالی آمریکا نیز رو به زوال است، اظهار داشت: قدرت ایستای آمریکا در حال حاضر قادر به تحرک در خارج از مرزهای این کشور نیست.


وی با بیان این‌که آمریکا در ایجاد ائتلاف بین‌المللی برای حمله نظامی به سوریه ناتوان بود و این امر یکی از شواهد آشکار سقوط قدرت آمریکا در معادلات بین المللی است، خاطرنشان کرد: زمانی آمریکا نیمه شب تصمیم می‌گرفت بیانیه سازمان ملل را به دست آورد و صدام را از کویت خارج کند، اما امروز سه سال است که پشت درهای سوریه گیر افتاده است.

 

سلامی با بیان این‌که قدرت ایستای آمریکا در حال حاضر قادر به تحرک در خارج از مرزهای این کشور نیست، گفت: با توجه به شرایط و تحولات بین‌المللی سال‌های اخیر آمریکا به شدت تراز اقتدار خود را از دست داده است، اگر تا دیروز آمریکا از منافع حاصل از هزینه دیگر کشورها بهره مند بود، امروز باید دانست که آمریکا هزینه می‌کند اما ایران منافع را به دست می‌آورد.

 

وی با بیان این‌که شعاع نفوذ، قدرت و قابلیت دفاع از منافع انقلاب در همه زمینه‌ها دلیل عدم توانایی دشمن در ایجاد منافع خود است، گفت: اگر شاهد درخواست‌های مکرر ملاقات از سوی مقامات کاخ سفید هستیم، این امر نشان از اوج اقتدار نظام اسلامی و حقارت کاخ سفید است، البته آمریکایی‌ها می‌خواستند این تحقیر را با یک مکالمه تلفنی جبران کنند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: منطقه گورستان سیطره سیاسی و آرمان‌های آمریکایی است، امروز دیگر حنای آمریکا برای مسلمانان عالم رنگ باخته و دولت کاخ سفید قادر نیست امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین کند، تغییر لحن مقامات آمریکایی نسبت به ایران در روزهای اخیر نیز به موجب فشار گروه‌های صهیونیستی بوده است.

 

سردار سلامی ادامه داد: آمریکایی ها مدام سخن از روی میز بودن گزینه نظامی می زنند، ما در پاسخ می گوییم، گزینه‌های ایران روی زمین و هواست و ما در خلأ زندگی نمی‌کنیم و راه‌های غلبه بر دشمنان طراحی و پیاده‌سازی شده است، دشمنان بدانند هرگونه تهدید احتمالی با پاسخ کوبنده همراه خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این‌که پایان خوی استکباری آمریکا در جهان آرزویی دور دست نیست، افزود: منحنی تغییرات قدرت و نفوذ آمریکا در جهان و از سوی دیگر منحنی گسترش انقلاب اسلامی و بعثت دوباره اسلام نشان دهنده این حقیقت است که آمریکا مجبور به اعتراف به حقوق مسلم ملت ایران است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه استیصال و افسردگی در چهره‌ سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی را علامتی بر موفقیت ایران اسلامی دانست و گفت: اطمینان داریم، قدرتمندانه تر از همیشه راه های دشمن را سد کرده و راه های غلبه بر دشمن را نیز طراحی و آماده سازی کرده و آماده عملیاتی کردن آنها هستیم.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور استاندار آذربایجان شرقی همراه بود، سردار غلام عسگر کریمیان جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به جای سردار علی اکبر پورجمشیدیان به عنوان فرمانده جدید سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی معرفی شد./935/پ202/ج

ارسال نظرات