۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۸۶۱۳۱

ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران اسفراین افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) اسفراین در استان خراسان شمالی به بهره برداری رسید.
افتتاح حوزه علميه فاطمه الزاهرا(س) اسفراين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شهر اسفراین، امروز با حضور شماری از مسؤولان حوزوی و سیاسی استان خراسان شمالی افتتاح شد.
 
حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی در آیین افتتاح ساختمان جدید این مدرسه علمیه، عنوان کرد: عملیات احداث ساختمان جدید حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) اسفراین از بهمن ماه سال 90 آغاز شد.
 
وی با بیان این که این طرح در زمینی به مساحت هزار و 150 مترمربع با زیربنای دو هزار مترمربع در دو طبقه ساخته شده است، اظهار داشت: برای ساخت این مدرسه علمیه پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
به گفته وی از این میزان اعتبار مصرف شده، دو میلیارد و 250 میلیون ریال از سوی حوزه علمیه پرداخت شده و مابقی آن را نیز خیران شهرستان اسفراین تأمین کرده اند.
 
حجت الاسلام سالاری مکی یادآور شد: البته زمین محل ساخت حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) اسفراین از سوی اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در اختیار حوزه علمیه قرار گرفته است.
 
گفتنی است، در حالی که حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) اسفراین از هشت سال پیش فعالیت آموزشی خود در این شهرستان را آغاز کرده بود، تاکنون طلبه های خواهر این حوزه علمیه در ساختمانی استیجاری تحصیل می کردند.
 
هم اکنون در شهرستان اسفراین دو حوزه حضرت ولی عصر(عج) برادران و فاطمه الزهرا(س) خواهران فعال است و 110 طلبه خواهر و برادر نیز در این دو مدرسه علمیه در سطوح مختلف مشغول تحصیل هستند.
 
در سال تحصیلی جاری حوزه حضرت ولی عصر(عج) اسفراین دارای 70 طلبه برادر و حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) این شهر نیز 40 طلبه خواهر دارد.
 
در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی چهارده مدرسه علمیه شامل هشت مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران دایر است و در سال تحصیلی جاری نیز بیش از هزار طلبه خواهر و برادر در این مدارس مشغول تحصیل هستند./9314/پ202/ب
ارسال نظرات