۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۸۶۲۴۲
امام جمعه موقت بجنورد:

انتقاد و حمایت از دولت اسیر افراط و تفریط نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در چند ماه اخیر و حمایت ها و انتقادهای گروه های مختلف از عملکرد رییس جمهور و هیأت دولت در این مدت، گفت: نباید در انتقاد و حمایت از دولت جدید، اسیر افراط و تفریط شویم.
عدالت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدتقی احمدی خرم، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، عنوان کرد: بر اساس فرموده امام علی(ع) ضعیف و زبون شمردن دشمن، مهم ترین تهدید برای اقتدار یک ملت به شمار می رود.
 
وی با اشاره به حدیث «آفه القوی‏ استضعاف الخصم»، تصریح کرد: حضرت علی(ع) مهم‏ترین تهدید برای اقتدار یک امت را ضعیف و سبک ‏شمردن دشمن می دانند و به همین دلیل نیز ملت مسلمان ایران نباید هیچ گاه دشمنان خود را ضعیف تصور کند.
 
حجت الاسلام احمدی خرم با تأکید بر آمادگی همیشگی برای رویارویی با دشمن در عرصه های مختلف، اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی که در رأس آنها آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارند در سال های پس از پیروزی انقلاب، لحظه ای نیز از ضربه زدن به این نظام دست نکشیده اند و نباید به آنها اعتماد کرد.
 
وی با اشاره به این که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنان در پی دو قطبی کردن جامعه و ریختن بذر اختلاف و دو دستگی در بین مردم مسلمان ایران بوده اند، تصریح کرد: به واسطه فضل الهی، رهبری حکیمانه ولایت فقیه و هوشمندی مردم، دشمنان نظام اسلامی در این زمینه تاکنون موفق نبوده اند و ملت ایران همچنان با عزت و عظمت روزافزون، به راه پرافتخار خود ادامه می دهد.
 
خطیب موقت نماز جمعه بجنورد اضافه کرد: امسال هم دشمنان نظام اسلامی نقشه عدم حضور مردم در انتخابات و ممانعت از تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبر انقلاب را کشیده بودند که این نقشه شوم نیز با بصیرت ملت و سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، نقش بر آب شد.
 
به گفته وی پس از خلق حماسه عظیم انتخابات، باز هم دشمنان بیکار ننشسته و سعی کردند با استفاده از روش های گوناگون، مهره های مورد نظر خود را در پست های مختلف مدیریتی کشور به روی کار آورند.
 
حجت الاسلام احمدی خرم با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی هیچ گاه از تلاش برای دست یابی به اهداف و منافع خویش دست نکشیده اند، اظهار داشت: این دشمنان اگر بتواند منافع خود را از طریق حمله نظامی به دست آورد؛ حتما این کار را خواهند کرد و اگر دست به این حماقت نمی زنند به این دلیل است که توان انجام آن را ندارند.
 
حجت الاسلام احمدی خرم در ادامه با تأکید بر ایستادگی ملت ایران در برابر خواسته های نامعقول دشمنان، به نرمش قهرمانانه مورد نظر مقام معظم رهبری و عملکرد رییس جمهور و تیم همراه وی در سفر اخیر به آمریکا پرداخت و عنوان کرد: در این سفر در مجموع عملکرد حجت الاسلام روحانی و تیم همراه وی، خوب و مناسب بود، اما مکالمه تلفنی پایان سفر جای ابهام داشت.
 
به گفته وی اگر این اقدام صورت نمی گرفت، هیچ نکته منفی در اقدامات تیم ایرانی در این سفر وجود نداشت اما با این وجود لازم است حسن روحانی دلایل این کار خود را تشریح کند.
 
حجت الاسلام احمدی خرم تصریح کرد: البته با این وجود باید تا زمانی که رهبر معظم انقلاب از این دولت حمایت می کنند، ما نیز حمایت خود از دولت یازدهم را ادامه دهیم.
 
وی با اشاره به این که وظیفه همه ما حرکت بر مبنای نظر رهبری و حول محور ولایت است، تصریح کرد: باید در این راستا حمایت حکیمانه، مراقبت هوشمندانه و نقد منصفانه خود از عملکرد دولت را بر مبنای نظر رهبری هماهنگ کنیم.
 
امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در چند ماه اخیر و حمایت ها و انتقادهای گروه های مختلف از عملکرد رییس جمهور و هیئت دولت در این مدت، گفت: نباید در انتقاد و حمایت از دولت جدید، اسیر افراط و تفریط شویم./9314/پ202/س
ارسال نظرات