۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۸۶۳۱۲

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه شورای هیئات مذهبی قم در تبلیغات اسلامی، دیدار سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک با مدیرکل تبلیغات اسلامی و برگزاری حلقه صالحین در تبلیغات اسلامی برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، جلسه شورای هیئات مذهبی استان قم با حضور معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.
در این جلسه با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع)، هماهنگی لازم برای برپایی دسته‌های عزاداری انجام شد و مقرر شد امسال برای نخستین بار دسته‌های عزاداری به سمت مرقد امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) حرکت کنند.
برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش مسؤولان هیئات مذهبی در آستانه ماه محرم یکی دیگر از محورهای این جلسه بود.
همچنین مقرر شد در دهه نخست ماه محرم نمایشگاه توانمندی‌های هیئات مذهبی استان قم با رویکرد تلاش برای حل آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برگزار شود.
دیدار سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک با مدیرکل تبلیغات اسلامی قم
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک با حجت‌الاسلام اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام محمد قنبری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک در دیدار با حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به تشریح برنامه‌های پیش رو این اداره پرداخت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این دیدار خواستار توجه بیش از پیش سرپرست و کارشناسان اداره تبلیغات اسلامی کهک به برنامه‌ریزی در راستای توسعه امور فرهنگی و تبلیغی شد.
وی ارتباط با مسؤولان بخش کهک از جمله امام جمعه را مهم دانست و بر لزوم توسعه همکاری‌های بین‌دستگاهی اداره تبلیغات اسلامی کهک با سایر ادارات شد.
حجت‌الاسلام اسکندری نظارت و حمایت از برنامه‌های روحانیان مستقر روستاهای بخش کهک را مورد توجه قرار داد و گفت: روحانیان مستقر سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی هستند و باید با مردم به ویژه نسل جوان ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.
برگزاری حلقه صالحین در تبلیغات اسلامی قم
جلسه حلقه صالحین بسیج امام علی(ع) اداره کل تبلیغات اسلامی و با حضور مهدی حسنی تحلیل‌گر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
مهدی حسنی در این جلسه به رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد و مقابله با اسلام سیاسی با محوریت انقلاب اسلامی را دلیل اصلی مخالفت غربی‌ها و برخی کشورهای عربی با جمهوری اسلامی ایران دانست.
به گفته وی، فشار به جبهه مقاومت در منطقه با هدف تضعیف جایگاه جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد ولی خوشبختانه جبهه مقاومت ایستادگی خوبی در مقابل این فشارها دارد.
وی تحولات داخلی ایران را در سطح منطقه تأثیرگذار دانست و تأکید کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با روی کار آمدن رییس جمهوری جدید ایران، کار آنها برای حمله به سوریه راحت‌تر می‌شود ولی همه مسؤولان کشور ما موضع واحدی در حمایت از سوریه اعلام کردند که این مسأله سبب تردید آمریکا شد.
معرفی سایت تبیان قم به دانش آموزان
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خواستار معرفی سایت تبیان این استان به دانش‌آموزان شد.
ناصر حمزه‌ای که در هم‌اندیشی استادان گفتمان دینی استان قم سخن می‌گفت اظهار کرد: حضور استادان گفتمان دینی در مدارس تأثیر زیادی بر رفع شبهات دانش‌آموزان و ارتقای بینش دینی و اعتقادی آنها دارد.
وی ادامه داد: بیشترین سؤال دانش آموزان در موضوع مسائل اعتقادی است که از استادان گفتمان دینی انتظار می‌رود نسبت به این مسأله اهتمام بیشتری داشته باشند، چراکه مهم‌ترین عامل برطرف شدن این مشکل، تقویت بنیه دینی و اعتقادی است.
حمزه‌ای از مشاوران تحصیلی و تربیتی مدارس به عنوان مهم‌ترین بازوی استادان گفتمان دینی یاد کرد و خواستار همکاری بیشتر استادان گفتمان دینی با این افراد شد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان این‌که خود و خانواده‌اش از مطالب سایت تبیان قم استفاده می‌کنند، با ابراز خرسندی از تقویت این سایت اظهار کرد: استادان گفتمان دینی باید این سایت را به دانش آموزان معرفی کنند تا از مطالب مفید آن بهره‌مند شوند.
وی اظهار کرد: امیدواریم تفاهم‌نامه‌ای با صداوسیمای مرکز قم تنظیم شود که مباحث مربوط به گفتمان دینی در سیمای استانی نیز پخش شود.
شب نیمه‌های ماه به جشنواره فیلم کوتاه تهران رسید
فیلم داستانی «شب نیمه‌های ماه» به تهیه کنندگی حوزه هنری استان قم با رأی داوران سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت.
این فیلم داستانی که به کارگردانی مراد نظری و تهیه کنندگی حوزه هنری استان قم تولید شده است، پیش از این عنوان بهترین فیلم داستانی جشنواره نماز و نیاش و بهتر فیلم جشنواره اعتکاف را به خود اختصاص داده بود.
این فیلم 14 دقیقه‌ای، داستان پسر جوانی است که برای انجام مراسم اعتکاف به دنبال مسجد می‌گردد اما به خاطر بیماری پدر که نگهبان ساختمانی نیمه‌تمام است مجبور میشود از مراسم اعتکاف چشم‌پوشی کند، این در حالی است که وقتی به محل کار پدر می‌رسد، متوجه می‌شود وی در مسجدی نیمه‌کاره مشغول کار است.
سی‌امین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران 22 تا 28 مهرماه 1392 از سوی انجمن سینمای جوان برگزار خواهد شد.
بازگشایی دانشگاه پیام نور کهک با حضور سرپرست اداره تبلیغات اسلامی
مراسم بازگشایی دانشگاه پیام نور کهک با حضور امام جمعه و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.
این مراسم با حضور چند تن از مسؤولان فرهنگی، حجت‌الاسلام میرمؤمنی، امام جمعه کهک و حجت‌الاسلام محمد قنبری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک و دانشجویان جدیدالورود برگزار شد.
در آغاز این مراسم، رییس دانشگاه پیام نور کهک ضمن خوش آمدگویی به مسؤولان برای شرکت در این مراسم، به ارائه گزارشی از عملکرد این دانشگاه و برنامه‌های آن در سال تحصیلی جاری پرداخت.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام میرمؤمنی، امام جمعه کهک درباره ارزش و اهمیت علم از منظر ائمه اطهار(ع) سخنرانی کرد.
رییس دانشگاه پیام نور کهک نیز ضمن تشکر از حضور سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک در این مراسم خواستار همکاری اداره تبلیغات اسلامی با دانشگاه پیام نور شد./907/پ203/ن
ارسال نظرات