۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۸۶۳۶۴
مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم مطرح کرد؛

نقش جدی امام جواد در مبارزه با مسلک‌های انحرافی و روایات جعلی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) به تلاش امام جواد(ع) در تبیین اسلام ناب محمدی(ص) اشاره کرد و گفت: امام جوادالائمه(ع) در زمینه بیان مباحث اعتقادی، تفسیر قرآن و پاسخ به مسائل فقهی کوشا بودند و با افکار و مسلک‌های انحرافی و روایات جعلی مبارزه می‌کردند.
امام جواد (ع)

حجت‌الاسلام سید جلال بنی هاشمی، مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان بخش‌هایی از زندگی نورانی امام جوادالائمه(ع) پرداخت.

وی به بیانات گهربار امام رضا(ع) درباره امام جواد(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: امام رضا(ع) فرمودند خداوند به من پسری عنایت کرد که مانند موسی بن عمران(ع) شکافنده دریاها و نظیر عیسی بن مریم(ع) است که حق تعالی مادر او را مقدس و مطهر گردانید.

حجت‌الاسلام بنی هاشمی با اشاره به فرموده امام رضا(ع) درباره امام جواد(ع) مبنی بر این‌که این مولود، مولودی است که در اسلام پربرکت‌تر از او برای شیعیان ما زاده نشده است، بیان داشت: پس از شهادت امام رضا(ع)، امر امامت از طرف خداوند متعال بر دوش امام جوادالائمه(ع) گذاشته شد اما برخی از علمای شیعه، به‌دلیل سن کم ایشان، خیلی نمی‌توانستند امامت ایشان را بپسندند اما آنها که عاقل بوده و معیارها در دستشان بود، می‌دانستند که ائمه معصومین(ع) برای ما کوچک و بزرگ ائمه ندارند و کسانی هستند که از طرف خدای متعال برای زعامت مسلمین برگزیده شده‌اند.

امام جواد(ع) در سنین کودکی به سی هزار پرسش پاسخ دادند

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) ابراز داشت: طبق برخی از روایات، از امام جواد(ع) در سن کودکی در یک یا چند جلسه، بیش از سی هزار سؤال پرسیدند و ایشان همه را جواب دادند و آنها فهمیدند که امام کوچک و بزرگ ندارد.

وی با اشاره به این‌که عمده مخالفین امام جواد(ع)، اهل سنت بودند، این مسأله را از ویژگی‌های خاص ایشان دانست و اظهار داشت: طرف مقابل امام رضا(ع) در مناظرات علمی، مذاهب مختلف مانند یهودی‌ها، ستاره پرستان، یا لامذهبان بودند.

درخواست معتصم از امام جواد برای بیان چگونگی اجرای حد دزد

حجت‌الاسلام بنی هاشمی بیان داشت: روزی دزدی را پیش معتصم عباسی آوردند، معتصم درباره حکم و سزای عمل او از علمایی که در جلسه بودند سؤال کرد که با نظرات مختلفی مانند قطع دست او از آرنج، مچ و یا کتف روبرو شد؛ سپس از امام جواد(ع) دعوت کرد تا در این زمینه پاسخ دهد، امام(ع) در ابتدا فرمودند که از من نخواهید که در این زمینه چیزی بگویم اما پس از اصرار زیاد فرمودند باید چهار انگشت دزد بریده شود زیرا کف دست مربوط به خدا است. «و ان المساجد لله»، زیرا بنده‌ای که می‌خواهد نماز بخواند، باید کف دستش به زمین برسد؛ لذا در زمان پیامبر(ص) هم اینطور بود، او خوشحال شد و این حکم را اجرا کرد اما علما درباری و قاضی القضاتی که در آنجا بودند، ناراحت شدند و پس از سه روز به معتصم اعتراض کردند و همین جریان زمینه شهادت امام جواد(ع) را به وجود آورد.

مبارزه امام جواد با مسلک‌های انحرافی و روایات جعلی

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) به تلاش امام جواد(ع) در تبیین اسلام ناب محمدی(ص)  اشاره کرد و ابراز داشت: امام جوادالائمه(ع) در زمینه بیان مباحث اعتقادی، تفسیر قرآن و پاسخ به مسائل فقهی کوشا بودند و با افکار و مسلک‌های انحرافی و روایات جعلی خ به مبارزه می‌کردند./956/ت302/ن

ارسال نظرات