۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۸۶۴۱۱

مراسم سوگواری شهادت امام جواد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری شهادت امام جواد(ع)، با حضور آیت الله صفایی بوشهری و طلاب و روحانیان برگزار شد.
مراسم شهادت امام جواد(ع) در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مراسم سوگواری شهادت امام جواد(ع)، ظهر امروز با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در بوشهر، طلاب و روحانیان در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام احمد پاک نهاد، استاد حوزه علمیه با بیان این که محبت اهل بیت(ع) واجب الهی است، اظهار داشت: محبت اهل بیت در دل انسان سبب فزونی معرفت ما نسبت به ائمه اطهار می شود.

وی با بیان این که معرفت به امام معرفت شناسنامه ای نیست، خاطرنشان کرد: مکان و زمان تولد و شهادت و مسائلی از این قبیل تاریخ گذرایی است که باید آموخته شود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اهمیت شناخت معرفتی اهل بیت تصریح کرد: در زیارت جامعه کبیره امام جواد(ع) به عنوان یک الگوی مناسب برای مؤمنان معرفی شده اند.

حجت الاسلام پاک نهاد زیارت جامعه کبیره را شیوا، زیبا و عمیق دانست و گفت: زیارت جامعه کبیره یکی از بزرگترین یادگاران و گنج هایی است که اهل بیت برای شیعیان به جا گذاشتند.

وی با بیان این که محبت به اهل بیت حدی و مرزی ندارد تصریح کرد: به اندازه ای که محبت به امام عمیق تر باشد، راه رسیدن به خدا نزدیک تر است؛ چرا که فاصله فیض الهی در تمام امور، وجود مقدس امام است.

در پایان این مراسم حجت الاسلام محمد حسین زاده به ذکر مصیبت و مرثیه سرایی پرداختند./9464/پ203/ب

ارسال نظرات