۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۸۶۴۸۲

نشست شورای برنامه ریزی غدیر در خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست شورای برنامه ریزی غدیر، با حضور مسؤولان نهادها و ارگان های گوناگون در اهواز برگزار شد.
عدير غدير، جشن عيد غدير نشست شوراي برنامه ريزي غدير در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست شورای برنامه ریزی غدیر، شامگاه گذشته، چهاردهم مهرماه، با حضور آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مسؤولان نهادها و ارگان های گوناگون در محل سالن مدیریت دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید موسی بلادیان، دبیر بنیاد بین المللی غدیر خوزستان، با تأکید بر اهمیت تأثیر گذاری جشن های غدیر در اعتقادات مردم خاطر نشان کرد: فاصله گرفتن از فرهنگ اهل بیت(ع) سبب بدبختی انسان خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح عید تا عید که جشن های متنوعی از عید قربان تا عید غدیر در استان برگزار می شود، گفت: بنیاد غدیر آماده دریافت هرگونه نظر، انتقاد و پیشنهاد در جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه های دهه ولایت است.

در ادامه سید کریم حسینی، معاون استاندار خوزستان با تأکید بر اهمیت مردمی بودن جشن های غدیر اظهار داشت: کار برای اهل بیت(ع) همواره با موفقیت همراه بوده است.

وی ادامه داد: به فرمانداران و شهرداران استان خوزستان ابلاغ شده است تا فعالیت های مناسبی در خصوص عید غدیر انجام دهند.

حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری همایش ائمه جماعات و مدیران شرکت ها و سازمان های گوناگون خبر داد و افزود: این همایش با هدف حرکت چرخه فعالیت های فرهنگی در ادارات برگزار می شود.

وی با اشاره به اهمیت خطبه غدیر اظهار داشت: 2 هزار جلد کتابچه غدیر در مناطق گوناگون آماده توزیع شده است.

حسن حائری، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان در این نشست گفت: برای دهه ولایت امسال شعاری قرار دهیم و محور برنامه ها را مساجد و هیأت ها بگذاریم.

تمرکز محوری در مناطق محروم در دهه ولایت

حجت الاسلام کاظم سواری، نماینده مردم در شورای شهر اهواز ابراز داشت: در مناطق محروم هر ساله به طور متمرکز مجموعه برنامه های خدماتی، عمرانی و فرهنگی انجام گیرد تا غدیر در ذائقه مردم شیرین آید.

حجت الاسلام سید محمودموسوی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوزستان اظهار داشت: پیشنهاد می شود که با حضور یک کارشناس مذهبی در صدا و سیما، ابعاد واقعه غدیر تشریح شود.

اجرای مسابقات کتابخوانی با موضوع غدیر

لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه های استان به برنامه های غدیر اشاره کرد و بیان داشت: مسابقه های گوناگون با موضوع غدیر و رفع شبهات به شکل دیجیتال و مکتوب در استان برگزار می شود.

حجت الاسلام پیمان علی نژاد، مسؤول بخش فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، از حرکت کاروان سفیر آفتاب در مناطق گوناگون و شهرستان های گوناگون استان خوزستان خبر داد و گفت: این کاروان با حضور در مناطق گوناگون استان خوزستان، به اجرای برنامه های متنوع و جذاب می پردازد.

وی به اجرای مسابقه ویژه غدیر از شبکه استانی خوزستان اشاره و تصریح کرد: این مسابقه برگرفته از سخنان آیت الله موسوی جزایری پیرامون غدیر که در دهه ولایت از شبکه خوزستان پخش می شود به اجرا در خواهد آمد.

حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به برگزاری همایش بین المللی ولایت از سوی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: جهت حضور در این همایش از 25 کشور جهان میهمانان ویژه ای دعوت شده اند.

اهمیت فضاسازی شهری در دهه ولایت

حجت الاسلام سعید جعفری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز گفت: فضا سازی در شهر مهم است و کسبه و بازاریان می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند.

حسین براتی، مسؤول کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان نیز ابراز داشت: با توجه به گستردگی کانون های مساجد، برگزاری 21 شب شعر، نمایشگاه کتاب ولایت، و دیگر برنامه ها برای این ایام در نظر گرفته شده است.

حسین نوری معاون صدا و سیمای خوزستان به برنامه های این سازمان اشاره کرد و گفت: پخش سخنرانی و مداحی و حضور کارشناسان توانا به زبان عربی وفارسی در برنامه های این سازمان در دهه ولایت قرار دارد.

اهمیت تشکیل ستاد عقیدتی در شبکه های اجتماعی با هدف مقابله با شبهات

امید حلالی، فعال عرصه مطبوعات نیز یادآور شد: ستاد عقیدتی در شبکه های اجتماعی مجازی با هدف مبارزه با شبهات تشکیل شود و نمایشگاه های سیار پیرامون جنایات وهابیت راه اندازی و در مناطق گوناگون استان به معرض دید مردم در آید.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمد دبیری فرد، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه خوزستان از اعزام مبلغ به روستاها همزمان با دهه ولایت خبر داد و گفت: در طرح اعزام مبلغ در دهه ولایت 200 روستا که روحانی در آن ها مستقر نیست به عنوان مناطق هدف در نظر گرفته شده اند.

در پایان این مراسم، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برپایی جشن و سرور در اعیاد و مناسبت های گوناگون سبب تقویت اعتقادی مردم می شود، اظهار داشت: به وضع موجود نباید قانع بود و همواره باید رو به جلو حرکت کرد./9464/پ202/غ

ارسال نظرات