۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۱۸۶۸۲۳
آیت الله شبستری:

بصیرت تنها در سایه فرهنگ غدیر حاصل خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جممعه تبریز با بیان این‌که اساتید حوزه و دانشگاه علاوه بر جهاد علمی، جهاد فکری و تربیتی نیز دارند، گفت: بصیرت تنها در سایه فرهنگ غدیر حاصل خواهد شد.
همايش ملي غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار شورای مرکزی بسیج اساتید و اعضای ستاد برگزاری همایش ملی « فرهنگ غدیر، الگوی تمدن و سبک زندگی اسلامی » اظهار داشت: اصل در فرهنگ غدیر، شناخت امامت و ولایت است.


وی خاطرنشان کرد: اگر این شناخت حاصل شود، به دنبالش پیروی از ولایت و رهبری نیز می آید، در حقیقت معنای غدیر، امام‌شناسی، رهبرشناسی و پذیرفتن عملی ولایت است، سبک زندگی و تمدن اسلامی نیز همان پیروی عملی از ولایت و رهبری نظام است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به بخشی از خطبه غدیریه پیامبر اکرم(ص) در حج الوداع، گفت: از دیدگاه علمای شیعه مولا به معنای سرپرستی است، اما اهل سنت از مولا با تعبیر محبت یاد می کنند، سؤال اینجاست که آیا پیامبر اسلام در آخرین حج عمر با برکت خود و در آن گرمای سوزان آن روز با گردهم آوردن مسلمانان تنها به دنبال ابراز محبت به مولای متقیان بوده است؟ که بعید به نظر می رسد.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که هدف پیامبر از گردهمایی حجاج در غدیرخم انتقال پیام مهم رهبری الهی به امت اسلامی بوده است، افزود: بر فرض اگر معنای مولا را محبت در نظر بگیری، این محبت باید حقیقی باشد نه مجازی، محبت حقیقی تنها با تبعیت و پیروی محض از رهبر و ولایت حاصل می شود.


آیت الله شبستری با اشاره به این‌که بهترین استاد و معلم بشریت پس از پیامبر اسلام(ص)، وجود مبارک مولای متقیان حضرت علی(ع) است، گفت: برای تحقق و ترویج فرهنگ غدیر بهترین زمینه در حوزه و دانشگاه فراهم است، باید از هر جهت شناخت کامل از ولایت داشته باشیم و مرجع همه علوم را ائمه هدی بدانیم.


وی حوزه و دانشگاه را مزکز تعلیم و تعلم و میعادگاه ارادت به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت دانست و افزود: حوزه و دانشگاه هر دو در عرصه های علمی رسالت خطیری بر عهده دارند، اگر تا دیروز دشمنان کابوس پیشرفت علمی ایران را داشتند، امروز این مسأله واقعیتی انکارناپذیر تبدیل شده است.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به وظایف اساتید حوزه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی و تربیتی گفت: گاه گزارش‌هایی ناخوشایند از وضعیت فرهنگی برخی دانشگاه‌ها به گوش می رسد که بیشتر نشأت گرفته از اختلاط دانشجویان دختر و پسر است، بسیج اساتید رسالت مهمی در تبیین و ترویج فرهنگ غدیر و عفاف و حجاب و همچنین امر به معروف و نهی از منکر بر عهده دارد.


امام جمعه تبریز تصریح کرد: اساتید حوزه و دانشگاه علاوه بر جهاد علمی، جهاد فکری و تربیتی نیز دارند، در شرایطی که تهاجم فرهنگی غرب غوغا می کند، جهاد تربیتی اساتید در فضاهای آموزش عالی کشور دانشجویان را جذب فرهنگ ولایت و غدیر کند، بصیرت تنها در سایه فرهنگ غدیر حاصل خواهد شد.


وی در پایان سبک زندگی اسلامی در همه شئون زندگی را برگرفته از مکتب غدیر و سیره مولای متقیان دانست و خطاب به اساتید حوزه و دانشگاه گفت: سعی کنید در کلاس‌های درس منشاء اثر باشید تا بتوانید دانشجویان را با مفاهیم عالی و انسان‌ساز اسلامی و شیعی آشنا کنید.


همچنین حجت الاسلام ولایی، دبیر بنیاد جهانی غدیر و اورنگی رییس سازمان بسیج اساتید استان به گزارشی گزارشی از همایش و برنامه های دهه ولایت پرداختند./935/پ202/ب

ارسال نظرات