۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۸۶۹۸۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

نظام اسلامی با پشتوانه فرهنگ غدیر در جهان اقتدار دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز امروز با پشتوانه فرهنگ غدیر در جهان عزت و اقتدار دارد، ادامه داد: غدیر به عنوان یک واقعه عظیم همچون چشمه ای جاودانه برای جامعه اسلامی می جوشد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد غدیر بر ضرورت ورود فرهنگ علوی در همه شئون زندگی جامعه امروز تأکید کرد و گفت: بهره گیری از این فرهنگ اصیل اسلامی ما در مسیر سعادت و تعالی حقیقی قرار خواهد داد.

 

وی با بیان این که غدیر ضامن بقای اسلام ناب بوده است، افزود: اگر واقعه غدیر اتفاق نمی افتاد اسلام شیعی در عرصه جهانی عزت و عظمت امروز را نداشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که غدیر از بسیاری از توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمنان اسلام جلوگیری کرد، بیان داشت: واقعه غدیر بستری را برای گسترش جهانی اسلام ناب فراهم کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که غدیر نقطه اشتراک و وحدت امت اسلامی است، ادامه داد: مسلمانان جهان باید با کنار گذاشتن برخی اختلاف نظرهای سبک در جهت وحدت و همدلی گام بردارند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان امروز همه تلاش خود را برای تفرقه و اختلاف و میان امت اسلامی به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: هر گونه اختلاف، بستری را رسیدن دشمنان برای اهدافشان فراهم می کند.

 

وی با بیان این که تفرقه و اختلاف سودی به حال ملت های مسلمان نخواهد داشت، تصریح کرد: علمای اسلام باید هوشیارانه و با آگاهی کامل از وضعیت جهان اسلام از هر گونه اختلاف نظر پرهیز کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمنان به دلیل ترس از جهانی شدن فرهنگ غدیر به کشتار بی رحمانه شیعیان در نقاط مختلف جهان می پردازند، تصریح کرد: دشمنان می دانند اسلام ناب شیعی از همه مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در میان ملت های آزاده دنیا گسترش یافته است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امروز موج اسلام خواهی در بسیاری از کشورهای جهان نشان دهنده جایگاه اسلام ناب در دنیا است، خاطرنشان کرد: همه تلاش دشمنان جلوگیری از حاکمیت جهانی اسلام ناب شیعی در جهان است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امروز نیازمند درک حقیقی غدیر در جامعه هستیم، بیان داشت: اگر بتوانیم معنویت و ارزش های اصیل این فرهنگ دینی را به خوبی بشناسیم و درک کنیم می تواند در جهت گسترش و نهادینه کردن این فرهنگ اصیل گام برداریم.

 

وی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز امروز با پشتوانه فرهنگ غدیر در جهان عزت و اقتدار دارد، ادامه داد: غدیر به عنوان یک واقعه عظیم همچون چشمه ای جاودانه برای جامعه اسلامی می جوشد.

 

ربیع فلاح، استاندار مازندران نیز در ادامه این جلسه با بیان این که شخصیت علی(ع) شخصیتی والا و گوهری بی نظیر است، گفت: همه ما باید عشق به مولا علی(ع) و غدیر را که به نام ایشان ثبت شده تقویت کنیم.

 

وی با بیان این که جمهوری اسلامی به عنوان تنها کشوری که 99 درصد مردم آن شیعه هستند و قوانین کاملاً اسلامی با تفکر شیعه در آن استوار است پیام مهمی برای دنیا دارد، افزود: 34 سال است که همه توان استکبار جهانی در جهت تضعیف جایگاه اسلام ناب شیعی در کشورمان خلاصه شده است.

 

استاندار مازندران با بیان این که جریان غدیر و تفکر امام علی(ع) باید در زندگی روزمره ما نهادینه شود، گفت: باید از همه ظرفیت های فرهنگی و دینی در جهت تقویت جایگاه غدیر و شخصیت مولای متقیان حضرت علی(ع) بهره گیریم.

 

فلاح با بیان این که برخورداری از نفوذ فکری و اعتبار جهانی به عنوان یک مرکز و عقبه فرهنگی قدرتمند برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود افزود: عمل‌بخشی به معرفت مسلمانان و اندیشمندان سایر جوامع نسبت به فلسفه و اهداف غدیر و ارزش‌های ناشی از آن با بهره‌گیری از نظام جامع تبلیغی اثربخش، کارآمد و فراگیر در بنیاد بین‌المللی غدیر مازندران پیگیری شود./950/پ202/س

ارسال نظرات