۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۸۷۱۵۴
حجت الاسلام اشکوری:

درون سازی نظام موجب رفع مشکلات و دفع دشمنی‌ها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت درون سازی نظام، گفت: ساخت مستحکم درونی یک ملت موجب رفع مشکلات، دفع دشمنی ها و عزت ملی می شود.
حجت الاسلام اشکوري حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درون سازی نظام را موجب رفع مشکلات، دفع دشمنی ها و عزت ملی دانست و اظهار داشت: ساخت مستحکم درونی یک ملت را 4 عنصر اساسی بوجود می آورد.

وی سرمایه اجتماعی، تولید علم، تولید ثروت ملی و تقویت قدرت دفاعی کشور را 4 عنصر اصلی در ساخت درونی نظام برشمرد و گفت: تعریف تولید ثروت یا همان اقتصاد پیشرفته در چارچوب دینی ما به تولید ثروت همراه با عدالت می گویند؛ در حوزه تقویت دفاعی نیز باید به لحاظ امنیتی و نظامی این کار صورت گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه در توضیح سرمایه اجتماعی، ابراز داشت: عناصر مختلفی این عنصر را تشکیل می دهند، مسائلی مانند وسعت جمعیتی، وسعت سرزمینی، موقعیت جغرافیایی، موقعیت ژئوپولتیک و استراتژیک، منابع، ساختارهای مناسب سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی.

حجت الاسلام اشکوری با بیان این که پس از انقلاب، ما در کشور خود  ساختارهای مناسب سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را بوجود آورده ایم، گفت: برای درون سازی کامل نظام باید این حوزه ها تقویت شوند.

وی عزم ملی را یکی از زیر مجموعه های مهم سرمایه اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت: فعالیت همه جانبه همراه با عواطف، احساسات، بینش صحیح و دقیق برای رسیدن به مطلوبات عقلانی این عزم ملی را بوجود می آورد.

استاد حوزه و دانشگاه دوران مبارزات انقلاب و 8 سال دفاع مقدس را به عنوان مصادیقی از بروز عزم ملی مردم ایران ذکر کرد و  گفت: در آن سال ها مردم حاضر شدند از همه چیز خود برای رسیدن به یک هدف آرمانی و عقلانی بگذرند.

حجت الاسلام اشکوری افزود: امروز باید این فرهنگ را در حوزه تولید علم، تولید ثروت ملی همراه با عدالت و تقویت بنیه های دفاعی نظام استفاده کنیم؛ از اینها به قدرت ملی تعبیر می شود.

وی در پایان ابراز داشت: برای شکل گیری عزت ملی که همان ساخت مستحکم درونی است باید قدرت ملی افزایش پیدا کند؛ ملزومات افزایش قدرت ملی به تقویت همان عناصری است که ذکر کردیم./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات