۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۸۷۲۱۱
مدیر کل اوقاف گیلان خبر داد؛

اقامه نماز عید قربان در 153 بقعه گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف گیلان از اقامه نماز عید قربان در 153 بقعه مجری برنامه های دهه ولایت خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گیلان، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، بعداز ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های اوقاف گیلان در دهه ولایت در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد، اظهار داشت: در دهه ولایت امسال 153 بقعه گیلان برنامه های فرهنگی را حول محور مفهوم ولایت فقیه برگزار می کنند.

 

وی غنا بخشی به فرهنگ امام شناسی و امام مداری را از اهداف جشن های دهه ولایت اوقاف گیلان برشمرد و گفت: تعمیق اعتقادات و سطح معرفتی آحاد جامعه در کنار ترویج فرهنگ وقف، معرفی حضرت علی(ع) به عنوان الگو و انسان کامل از دیگر اهداف جشن های دهه ولایت اوقاف گیلان است.

 

وی یاد آورشد: جشن های دهه ولایت اوقاف در کنار بهره برداری مطلوب از فضای معنوی امام زادگان و بقاع متبرکه و تقویت باورهای دینی در جامعه تبیین اهمیت اصل ولایت فقیه برای مردم را برای رسیدن به هدف مورد تاکید مقام معظم رهبری و تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی دنبال می کند.

 

حجت الاسلام عادلی به برنامه های اوقاف گیلان در دهه ولایت اشاره کرد و با بیان این که ویژه برنامه های اوقاف گیلان با رویکرد فرهنگ سازی دینی و در 15عنوان برگزار می شود، بیان داشت: جشن ویژه عید غدیر، همایش بانوان ولایی، برگزاری کاروان های شادی، مدیحه سرایی و شعرخوانی آیینی، برپایی نمایشگاه های محصولات فرهنگی از جمله برنامه های اوقاف گیلان در دهه ولایت است.

 

مدیرکل اوقاف گیلان همچنین با بیان این که بقاع مجری جشن های دهه ولایت در این ایام برپایی خیمه های معرفت، مراسم عقد اخوت، دعای عرفه، خطبه غدیرخوانی، ایستگاه صلواتی و وقف، تجلیل از سادات خادم، قرائت میثاق نامه ولایی و نماز عید قربان را نیز در دستور کار دارند، ادامه داد: نماز عید قربان در 153 بقعه مجری جشن های دهه ولایت اوقاف گیلان اقامه می شود.

 

وی در ادامه با بیان این که اوقاف گیلان در کشور در حوزه عملیات های عمرانی بقاع متبرکه رتبه نخست را در سال گذشته کسب کرده است، گفت: اوقاف گیلان یک میلیارد و 450 میلیون تومان از سازمان اوقاف وام گرفته و بین بقاع متبرکه در حال ساخت تقسیم کرده است.

 

مدیرکل اوقاف گیلان از انجام 300 مورد فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه گیلان خبر داد و گفت: در استان هزار متقاضی کمک به مسجد داشته و صد بقعه متبرکه نیاز به بازسازی دارد./950/پ202/ب

ارسال نظرات