۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۸۷۳۲۳
جنگ تحمیلی علیه مردم عراق؛

6 هزار کشته فقط در عرض 10 ماه

خبرگزاری رسا ـ رسانه های غربی در تلاشند این کشتار را به تنش فرقه‌ای میان جوامع سنی مذهب و شیعه مذهب عراق نسبت دهند در حالی که واقعیت چیزی فراتر از اختلافات قومی است.
عراق محاصره در حملات تروريستي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: انفجار بمبی در یک مسجد سنی های کرکوک در شمال عراق ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشته است. به گفته پلیس، انفجار زمانی روی داد که نمازگزاران در حال خروج از مسجد پس از برگزاری مراسم عید قربان بودند.


قابل ذکر است شهر نفت خیز کرکوک با ترکیب جمعیتی عرب و کُرد و ترکمن، در شمال عراق قرار دارد. طبق گزارش های اولیه حداقل 11 نفر در این انفجار کشته و 22 نفر هم زخمی شده‌اند.


شیعیان و سنی ها در عراق به طور مرتب هدف حملات پیکارجویان قرار گرفته‌اند. تنها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، نزدیک به شش هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند.


شایان ذکر است رسانه های غربی در تلاشند این حملات را به تنش فرقه‌ای میان جوامع سنی مذهب و شیعه مذهب عراق نسبت دهند در حالی که واقعیت چیزی فراتر از اختلافات قومی است.


به عقیده کارشناسان سرمایه های سعودی و قطری که به جیب القاعده سرازیر شده است علاوه بر جنگ افروزی در سوریه، عراق را نیز وارد جنگ تحمیلی از خارج مرزهای این کشور کرده است./1421/1409/ح

ارسال نظرات