۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۸۷۴۲۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

فرهنگ ظرفیت مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ علوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: باید از ظرفیت های فرهنگی و دینی موجود به منظور نهادینه کردن فرهنگ رضوی در بخش های مختلف جامعه بهره گرفته شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روز جمعه در دومین جشنواره انار اشرف افزود: انقلاب ما برگرفته از اسلام بوده است و اکنون ارزش ها و سنت های بومی و محلی ما نیز باید در راستای ارزش های دینی و اسلامی در جامعه رشد و گسترش یابد.

 

وی با بیان این که نهادینه شدن فرهنگ و ارزش های سنتی گذشته در جامعه موجب فاصله گرفتن از فرهنگ غیر خودی را افزایش می دهد، اضافه کرد: باید با شناخت صحیح از سیره عملی ائمه اطهار(ع)، معارف تعالی بخش دینی را در زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه و تقویت کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که سعادت و سلامت جامعه در گرو حفظ ارزش های مختلف دینی، بومی، محلی و اسلامی است و در صورت نبود این مسائل مهم، مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه بوجود خواهد آمد، گفت: باید سنت های بومی و محلی و ارزشی خود را ضمن حفظ و نگهداری به درستی به نسل فعلی و  آیندگان منتقل کنیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: امنیت، ولایت و رهبری، ابهت و اقتدار جامعه و نظام و بزرگی ما در جهان همه از نعمات الهی است که باید ضمن استفاده از آن شکرگزار آن باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به دهه امامت از عید قربان تا غدیر خاطرنشان کرد: باید در بزرگداشت و پاسداشت این دهه بیش از گذشته تلاش کنیم و برنامه های با شکوه برگزار کنیم.

 

وی یادآور شد: فرهنگ علوی امروز بیش از گذشته نیازمند نهادینه کردن فرهنگ علوی در جامعه و جوامع مختلف هستیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بر ضرورت ورود فرهنگ علوی در همه شئون زندگی جامعه امروز تأکید کرد و گفت: بهره گیری از این فرهنگ اصیل اسلامی ما در مسیر سعادت و تعالی حقیقی قرار خواهد داد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که غدیر از بسیاری از توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌های دشمنان اسلام جلوگیری کرد، بیان داشت: واقعه غدیر بستری را برای گسترش جهانی اسلام ناب فراهم کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که غدیر نقطه اشتراک و وحدت امت اسلامی است، ادامه داد: مسلمانان جهان باید با کنار گذاشتن برخی اختلاف نظرهای سبک در جهت وحدت و همدلی گام بردارند.

 

فرماندار بهشهر نیز در این مراسم افزود: خوشبختانه ما دارای فرهنگ غنی اسلامی هستیم که برای تمام امورات زندگی ما برنامه مناسب دارد.

 

محمد تقی نورزاد اظهار داشت: جشنواره انار اشرف با توجه به دومین سال برگزاری، از برنامه ریزی مناسب برخوردار بوده و خوشبختانه از استقبال عمومی نیز برخوردار بوده است که بیانگر توجه مردم به سنت ها و فرهنگ های اصیل و محلی است.

 

وی ادامه داد: با توجه به تحریم های مختلف دشمن در زمینه های مختلف اقتصادی باید استفاده از صنایع و محصولات بومی و محلی در برنامه های ما مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا از وابستگی ها رها شویم.

 

نورزاد خاطرنشان کرد: برای افزایش عزتمندی خود باید استفاده از تولیدات داخلی و محلی را افزایش داده و از منابع در اختیار خود بدرستی استفاده و بهره برداری کنیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات