۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۸۷۹۹۰

آمریکا شنود مکالمات فرانسویان را تکذیب کرد

خبرگزاری رسا ـ جیمز کلاپر خبر شنود مکالمات تلفنی میلیون ها شهروند فرانسه از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا را رد کرد.
شنود مکالمات تلفني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رادیو صدای ترکیه در خبری اعلام کرد: جیمز کلاپر، مسئول اطلاعات و امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، خبر روزنامه فرانسوی لوموند مبنی بر شنود مکالمات تلفنی میلیون ها تن از شهروندان فرانسه از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا را رد کرد.

 

کلاپر با انتشار توضیحات کتبی اعلام داشت: روزنامه فرانسوی لوموند در آخرین اخبار خود اقدام به انتشار اطلاعات نادرست در مورد فعالیت های اطلاعاتی امنیتی خارجی NSA نموده است. ادعاهای مربوط به شنود و ثبت مکالمات تلفنی 70 میلیون شهروند فرانسه نادرست می باشد.

 

کلاپر با بیان اینکه در مورد جزئیات فعالیت های خود هیچ توضیحی ارائه نخواهند داد، یادآوری کرد: ایالات متحده آمریکا قبلا نیز به صراحت اعلام کرده بود که از تمامی کشورهای جهان اقدام به جمع آوری اطلاعات امنیتی می نماید.

 

کلاپر افزود: ایالات متحده آمریکا برای حفاظت و دفاع از کشور، منافع و متحدین خود در مقابل تهدیداتی از قبیل تروریزم و سلاح های کشتار جمعی اقدام به جمع آوری اطلاعات امنیتی می کند. ایالات متحده آمریکا برای دوستی و هم پیمانی دیرینه خود با فرانسه احترام قائل است و از این به بعد نیز به همکاری با فرانسه در زمینه های امنیتی و اطلاعاتی ادامه خواهد داد.

 

اما مسئله ای که حائز اهمیت است این است که، کلاپر توضیح نداد تماس تلفنی باراک اوباما با فرانسوا اولاند و عذرخواهی وی از شنود مکالمات مردم فرانسه چگونه قابل تکذیب است؟

 

آقای اوباما چند روز پیش از این در تماس تلفنی از رئیس جمهور فرانسه در خصوص شنود مکالمات مردم فرانسه عذرخواهی کرد و اذعان کرد، آمریکا به دنبال راهی است تا در عین تأمین امنیت ملی خود حریم خصوص هم پیمانان خود را نیز حفظ کند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات