۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۸۸۰۰۳
معاون تهذیب حوزه علمیه اصفهان:

آراسته شدن به صبر و بردباری لازمه پوشیدن لباس روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که انبیا همواره در راه تبلیغ صبر داشته‌اند، گفت: بعد اصلی پوشیدن لباس تبلیغ صبر، بردباری و تحمل در امر تبلیغ است.
آراسته شدن به صبر و بردباری لازمه پوشیدن لباس روحانیت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، چهارشنبه شب در جشن عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: بعد اصلی پوشیدن لباس تبلیغ صبر، بردباری و تحمل در امر تبلیغ است، به همین دلیل کسانی که این لباس روحانیت را پوشیدند و خواستند که هدایت جامعه را بر عهده بگیرند، باید لباس صبر را نیز بر تن کنند.

وی افزود: نزدیک به 240 نفر از ثبت‌نام شوندگان برای پوشیدن لباس روحانیت از لحاظ درسی و ویژگی‌های دیگر  احراز صلاحیت شدند و در این جشن 220 نفر از عزیزان حضور دارند که به دست حضرت آیت‌الله مظاهری و آیت‌الله طباطبایی نژاد ملبس می‌شوند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این‌که این طلاب برای معمم شدن در طرح ادیب شرکت کردند، اظهار کرد: طلاب آن چیزهایی را که لازم بود، فراگرفتند و این برنامه در سال‌های قبل هم بوده است که در سطح کشور چنین برنامه‌ای را نداریم.

وی با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه سایر شهرها از حوزه اصفهان در این زمینه الگوگیری کنند، خاطرنشان کرد: قرآن کریم وقتی که ویژگی امامان را بیان می‌کند، از اهل یقین بودن آنان سخن به میان می‌آورد و همچنین لزوم صبر را یادآوری می‌کند.

حجت‌الاسلام مؤمنی ادامه داد: اجر کسانی که در راه تبلیغ پا گذاشته‌اند، بر عهده خداوند است و امیدواریم طلابی که معمم می‌شوند در امر تبلیغ با پوشیدن لباس صبر و تحمل به اجر الهی خود دست یابند./914/پ202/ب

ارسال نظرات