۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۸۸۰۴۵
امام جمعه قم:

اعتماد کنندگان به آمریکا فاقد فهم و درک درست سیاسی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به رسوایی‌های اخیر آمریکایی‌های مبنی بر شنود مکالمات صدر اعظم آلمان، گفت: عحیب در چنین شرایطی هنوز برخی به آمریکایی‌ها اعتماد دارند و از ارتباط با آنها ذوق زده می‌شوند.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه موقت قم حجت الاسلام و المسلمين سعيدي توليت حرم مطهر حضرت معصومه و امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با اشاره به توهین‌های اخیر نماینده وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به مردم ایران، گفت: هر روز که می‌گذرد پرده و نمونه جدید از کینه توزی و عمق شرارت آمریکا عیله ملت ایران به چشم می خورد.
وی با بیان این‌که نمی‌شود به مسؤولان آمریکایی اعتماد کرد، ابراز داشت:‌ آنهایی که در پی مکالمه رییس جمهور آمریکا با رییس جمهور کشورمان ذوق زده شدند، ببینند نگاه و نظر آمریکا‌یی‌ها به ملت ایران چگونه است.
آمریکایی‌ها به هم‌پیمانان خود هم رحم نمی‌کنند
امام جمعه قم با اشاره به رسوایی اخیر آمریکایی‌ها در شنود مکالمات مردم فرانسه و صدر اعظم آلمان، تأکید کرد: آمریکایی‌ها نه تنها در ایران به فکر فساد، جنایت و خیانت هستند و لانه جاسوسی داشتند بلکه در همه جای دنیا دستی در فساد و جاسوسی دارند و حتی به هم پیمانان خود نیز رحم نمی‌کنند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با انتقاد از کسانی که هنوز به دولتمردان آمریکایی اعتماد دارند، تصریح کرد: عجیب است که با این همه مسائل به وجود آمده برخی در داخل فاقد فهم و درک درست سیاسی نسبت به ماهیت دولت آمریکا هستند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به خوبی خوی و ژن آمریکایی‌ها را شناخته و این را به مردم و ملت انتقال دادند که آمریکایی‌ها هیچ گاه مورد اعتماد نبوده و نیستند.
استکبار ستیزی و مقاومت در برابر زورگویی ویژگی ژن ایرانی
وی همچنین خطاب به مسؤولان آمریکایی‌ و دشمنان، اظهار کرد: این اظهار نظرها سبب بی اعتمادی بیشتر ملت ایران به شما می‌شود و بدانید ژنی که در خون ایرانیان است در حقیقت ژن استکبارستیزی، مقاومت در برابر زورگویی و ایستادگی در مقابل قلدرمآبی است.
دینی که با ولایت عجین شود مورد رضایت خدا قرار می‌گیرد
امام جمعه قم در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به عید غدیر خم، این روز بزرگ را دارای پیام‌های فراوان خواند و گفت: یکی از اقدامات مهمی که در این روز انجام می‌شود برادری و اخوت بر محور رسالت و ولایت و ماندن بر سر آن پیمان تا پای جان است.
وی با استناد به آیه نخست سوره مائده، به اهمیت وفای به عهد و پیمان تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از این پیمان‌ها بیعتی است که مردم با امام مسلمین و رهبر انجام می‌دهند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به آیات قرآن در باب اهمیت روز غدیر، گفت: خداوند از روز غدیر این‌گونه یاد می‌کند که با ولایت حضرت علی(ع) دین کامل و نعمت خدا بر انسان‌ها تمام شد.
وی با تأکید بر این‌که اگر دین با ولایت عجین شود مورد رضایت خدا قرار می‌گیرد، ابراز کرد: این همان دینی است که کافران از دست اندازی به آن مأیوس شدند چون این دین مفسر، مبلغ و مدافعی همچون حضرت علی(ع) و یازده فرزند معصومشان دارند.
امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده، یاد و خاطره همه شهدای دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و ابراز کرد: رهبر کبیر انقلاب اسلامی این نوجوان 13 ساله را رهبر ملت ایران خواندند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر این‌که در جامعه اسلامی باید از مهره سوزی پرهیز کرد و به حفظ مهره‌ها پرداخت، گفت: البته چهره‌ها نیز باید از خیانت پرهیز کرده و در راه حق باقی بمانند./927/پ201/ج
ارسال نظرات