۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۸۸۰۴۸
امام جمعه موقت بجنورد:

ارتباط با آمریکاه راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به تحریف بیانات امام خمینی(ره) و توهین به بنیان گذار انقلاب اسلامی که در ماه های اخیر از سوی برخی خواص بی بصیرت انجام می شود، گفت: این گونه اقدامات در واقع زمینه سازی برای نرم شدن در برابر دشمنان و ذلت ملت ایران است.
نماز جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدتقی احمدی خرم، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به سالروز سخنرانی افشاگرانه امام راحل علیه تصویب قانون کاپیتولاسیون در رژیم منحوس پهلوی پرداخت و افزود: قانون کاپیتولاسیون ذلت مردم ایران در برابر کافران بود به گونه ای که با تصویب آن اگر مستشاران آمریکایی هر جنایتی در ایران می کردند؛ در داخل کشور محاکمه نمی شدند و باید از سوی دادگاه های کشور خود مورد بازجویی قرار می گرفتند.
 
وی با بیان این که تصویب این قانون در واقع سند بردگی ملت ایران بود که امام راحل با قدرت در برابر آن مقاومت کردند، تصریح کرد: امام راحل در چهارم آبان سال 1343، با ایراد سخنرانی کوبنده و افشاگرانه ای در مورد جزئیات این قانون، مردم را از نتایج و عواقب اجرای این قانون خیانت بار آگاه کردند.
 
حجت الاسلام احمدی خرم با قرائت آیه نفی سبیل(لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا)، اضافه کرد: کاپیتولاسیون زمینه ذلت مردم مسلمان ایران در برابر کافران را فراهم می کرد و به همین دلیل نیز امام خمینی(ره) به شدت با تصویب این قانون مخالفت کردند.
 
وی با بیان این که جوانان و نسل های جدید جامعه ایران باید بدانند که رژیم منحوس پهلوی چه ظلمی را بر مردم روا می داشت، تصریح کرد: گذشته چراغ راه آینده است و می باید با درس گرفتن از آن، آینده بهتری برای خود و کشور بسازیم.
 
خطیب موقت نماز جمعه بجنورد با اشاره به برخی زمزمه ها در داخل کشور برای رابطه با آمریکا به منظور رفع مشکلات اقتصادی موجود، عنوان کرد: درست است که مشکلات اقتصادی فراوانی در کشور وجود دارد اما راهکار رفع این مشکلات ارتباط با آمریکا نیست.
 
وی با بیان این که باید مشکلات اقتصادی موجود در کشور با نگاه به سرمایه های داخلی و با مدیریت درست حل شود، تصریح کرد: اگر نگاه ما به دست های دشمنان باشد؛ آنها جز ذلت و زبونی چیزی برای ما به ارمغان نمی آورند.
 
حجت الاسلام احمدی خرم اضافه کرد: باید مشکلات اقتصادی کشور را با اتکا به سرمایه های داخلی حل کنیم و همان گونه که در بحث هسته ای و افزایش توانمندی تسلیحاتی نظام جمهوری اسلامی، بدون کمک دشمنان به موفقیت های بزرگی دست یافتیم در زمینه اقتصادی نیز ما می توانیم با تکیه بر توان داخلی، از مشکلات موجود با سربلندی بیرون آییم.
 
به گفته امام جمعه موقت بجنورد تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و اتکا به سرمایه های داخلی است.
 
وی با تأکید بر این که رابطه با آمریکا حلال مشکلات موجود در کشور نیست، اظهار داشت: مشکلات موجود در کشور باید با تکیه بر سرمایه های داخلی و مدیریت اصولی، رفع شود و نمی توان در این زمینه به آمریکا و دشمنان خوش بین بود.
 
حجت الاسلام احمدی گفت: متاسفانه در ماه های اخیر برخی از ایادی آمریکا در داخل کشور سعی می کنند با تحریف بیانات امام و توهین به بنیان گذار انقلاب اسلامی، زمینه را برای نرم شدن نظام در برابر آمریکا فراهم کنند اما این افراد باید بدانند که ملت ایران از اهداف و نقشه های آنان آگاهی کامل دارد.
 
وی با بیان این که مطرح کردن حذف شعار مرگ بر آمریکا بسترسازی برای نرم شدن در برابر استکبار است، افزود: در حالی که این کشور هیچ کدام از سیاست های خصمانه خود علیه نظام اسلامی را کنار نگذاشته، عنوان کردن این مباحث امری نادرست به شمار می رود.
 
امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به تحریف بیانات امام خمینی(ره) و توهین به بنیان گذار انقلاب اسلامی که در ماه های اخیر از سوی برخی خواص بی بصیرت انجام می شود، گفت: این گونه اقدامات در واقع زمینه سازی برای نرم شدن در برابر دشمنان و ذلت ملت ایران است./9314/پ202/ج
ارسال نظرات