۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۸۸۲۱۹

جلسات شرح صحیفه سجادیه و درس‌هایی از نهج‌ البلاغه در «سرچشمه» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر روابط عمومی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) از برگزاری جلسات شرح صحیفه سجادیه و درس‌هایی از نهج البلاغه باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری و محسن اسماعیلی در این مجموعه فرهنگی خبرداد.
مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب اسلامي(سرچشمه)

حمیدرضا داداشی، مدیر روابط عمومی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری جلسات شرح صحیفه سجادیه و درس‌هایی از نهج البلاغه در این مجموعه خبرداد و گفت: جلسات شرح صحیفه سجادیه روزهای دوشنبه باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری و درس‌هایی از نهج البلاغه روزهای چهارشنبه هرهفته پس نماز مغرب و عشاء باحضور استاد محسن اسماعیلی، عضو حقوقدان شورای نگهبان و استاد دانشگاه در مسجد مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری جلسات درس‌هایی از نهج البلاغه را تبیین معارف و آموزه‌های نهج البلاغه و خارج ساختن آن از مهجوریت مطرح کرد و ابراز داشت: این جلسات، جزو برنامه‌های اولیه مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) بود که به تازگی آغاز شده است و شرکت عموم در آن آزاد است.

داداشی ابراز داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری ابتدا به بحث‌های مقدماتی درباره نقش دعا در زندگی و سپس به شرح صحیفه سجادیه پرداختند.

مدیر روابط عمومی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن باحضور استاد محمدحسین سعیدیان، قاری بین‌المللی قرآن در روزهای شنبه پس از نماز مغرب و عشاء خبرداد و افزود: مراسم قرائت زیارت عاشورا هرروز حتی روزهای تعطیل و دعای ندبه در روزهای جمعه برگزار می‌شود.

وی به برگزاری روضه هفتگی روزهای سه شنبه در «سرچشمه» اشاره کرد و بیان داشت: در این مراسم حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) براساس احادیث کتاب شریف «اصول کافی» به سخنرانی می‌پردازد.

داداشی با اشاره به بهره‌برداری مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در سال 1391 در محل انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، هدف راه‌اندازی این مجموعه را حفظ فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال ارزش‌های والای انقلاب اسلامی از نسل مبعوث به نسل وارث دانست.

مدیر روابط عمومی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) در این مجموعه که با همت انقلابی مرحوم حاج احمد قدیریان و شهرداری تهران ساخته شد و زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی اداره می‌شود، تاریخ انقلاب اسلامی و سیره شهدای آن به ویژه شهدای فاجعه تروریستی هفتم تیر سال 1360 به عنوان الگوهای موفق و کارآمد تبیین می‌شود.

داداشی واکاوی فاجعه تروریستی هفتم تیر سال 1360 و نیز معرفی چهره نفاق به عنوان ابزار دست استکبار جهانی و بیان حقانیت و مظلومیت جمهوری اسلامی ایران و طرح گفتمان انقلاب اسلامی را از دیگر اهداف مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی مطرح کرد.

گفتنی است علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌ها و فعالیت‌های «سرچشمه» می‌توانند به پایگاه الکترونیکی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) مراجعه و یا با شماره 35024000 تماس بگیرند.

لازم به‌ ذکر است مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان صیرفی پور واقع است./956/ت302/ن

 

ارسال نظرات