۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۸۸۲۹۸
توهم سران رژیم صهیونیستی؛

نتانیاهو: ایران چند هفته با بمب هسته ای فاصله دارد

خبرگزاری رسا ـ دولت رژیم صهیونیستی سالهاست ایران را متهم به ساخت سلاح هسته ای آن هم ظرف مدت کوتاه شش ماهه کرده است.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم غاصب صهيونيستي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری به نقل از نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ایران قادر است در طول چند هفته، اورانیوم با غنای پایین خود را تا 90 درصد، یعنی حدی که برای تولید بمب کافی است، غنی سازد.


بنیامین نتانیاهو که 27 اکتبر/ 5 آبان در جلسه هفتگی اعضای دولت خود در بیت المقدس سخن می راند، اقدام مثبت ایران در دست کشیدن از غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم را "بی‌اهمیت" خوانده و گفت: ایران می‌تواند تنها در عرض چند هفته اورانیوم با غنای پایین خود را در حد بالا غنی ‌سازد.


قابل ذکر است دولت رژیم صهیونیستی سالهاست ایران را متهم به ساخت سلاح هسته ای آن هم ظرف مدت کوتاه شش ماهه کرده است. اکنون اما سران این رژیم در ادعایی وقیحانه این مدت شش ماهه را به چند هفته تقلیل داده و سعی دارند فشار را بر دولت های غربی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران بیشتر کنند.


نتانیاهو در این جلسه ادامه داد: فشار بر ایران که به غنی کردن اورانیوم در طول مذاکرات همچنان ادامه می‌دهد باید شدت گیرد.


گفتنی است جدیدترین دور مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 شامل آمریکا،انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان در روزهای 15 و 16 اکتبر (23 و 24 مهر) در ژنو سوئیس برپا شد. قرار است دور بعدی در روزهای 7 و 8 نوامبر (16 و 17 آبان) در ژنو برگزار شود.
در ادامه گزافه گویی های این رژیم، نتانیاهو همچنین تأکید کرده است که حق حمله یک‌جانبه به ایران را اگر ضرورت ایجاب کند برای خود محفوظ می‌دارد تا جلوی دست‌یابی این کشور به بمب هسته‌ای! را بگیرد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات