۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۱۸۸۳۰۰

توجیه کامرون در مورد فعالیت های جاسوسی انگلیس

خبرگزاری رسا ـ در بحبوحه خشم عمومی بابت فعالیت‌های جاسوسی آمریکا، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس از کار آژانس‌های اطلاعاتی دفاع کرده است.
ديويد کامرون

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا و به نقل از پایگاه خبری پرس، دیوید کامرون بعد از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل ادعا کرد: روش‌های به کار گرفته شده توسط آژانس‌های اطلاعاتی انگلیس به امنیت مردم کمک کرده و از شهروندان اروپا در برابر حملات تروریستی محافظت کرده است.

 

وی همچنین ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی و روزنامه‌هایی که اسناد لو رفته توسط وی را منتشر می‌کنند، متهم کرد که جان مردم را به خطر انداخته و تامین امنیت آنها را دشوار کرده‌اند.

 

اسنودن، کارمند سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در ماه ژوئن (تیر ماه) دو برنامه جاسوسی فوق محرمانه دولت آمریکا را لو داد؛ برنامه‌هایی که طی آن آژانس امنیت ملی این کشور و همچنین پلیس اف‌بی‌آی میلیون‌ها تماس تلفنی مردم آمریکا و اروپا را تحت شنود قرار داده و همچنین داده‌های اینترنتی شرکت‌های بزرگی مانند فیسبوک، یاهو، گوگل، اپل و مایکروسافت را مورد نظارت قرار داده‌اند.

 

اسناد محرمانه اسنودن، فاش ساخته است که آژانس شنود انگلیس موسوم به ستاد ارتباطات دولت به طور مخفیانه به شبکه‌های تماس‌های تلفنی و ترافیک اینترنتی دسترسی داشته و اطلاعات به دست آورده را با آژانس امنیت ملی آمریکا به اشتراک گذاشته است.

 

کامرون هفته گذشته گفت: اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا که توسط اسنودن لو رفته‌، به امنیت ملی انگلیس آسیب وارد کرده است.

 

وی همچنین از نمایندگان پارلمان انگلیس خواست که در مورد احتمال نقض قانون توسط روزنامه گاردین به دلیل انتشار اسناد محرمانه تحقیق کنند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات